A Continental egyik tavalyi kutatása szerint nagy veszélyt jelenthetnek a használtan beszerzett olcsó gumiabroncsok. A vállalat szakértői a tesztekhez az egyik legnépszerűbb aukciós oldalon 32 eltérő méretű, különböző márkájú, felnire szerelt gumiabroncsot vásároltak, amelyeket később alaposan megvizsgáltak.
Az eredmények szerint a megvásárolt abroncsok közül egyik sem volt hibátlan állapotban, ezen túlmenően a keverékek jelentős felkeményedése miatt egyik sem felelt meg a minimális biztonsági követelményeknek. Találtak olyan szettet is, amelyik újrafutózáson esett át, de az abroncsokon előfordultak szögektől származó sérülések, néhányról elkezdett leválni a futófelület, és több esetben megállapították az oldalfalak, illetve az abroncs és a felni érintkezési felülete, azaz a perem sérüléseit is.
A legfiatalabb abroncsokat is 2011-ben gyártották, de előkerült egy 27 éves, azaz 1987-ben készült példány is. Amellett, hogy a laikusok nehezen szúrják ki a fizikai sérüléseket, még ennél is nehezebb észlelni az abroncs felkeményedésének hatásait. A téli gumiabroncsokhoz speciális keveréket használnak, amely nagy hidegben is megőrzi rugalmasságát. Egy új abroncs keménységi együtthatója (Sh-érték) általában 58-63 Sh közé esik.
Minél alacsonyabb ez az érték, annál rugalmasabb az abroncs, tehát annál jobb a tapadása. Az interneten vásárolt abroncsok átlagos keménysége 80 Sh közelében volt, vészfékezés esetén még száraz útfelületen is sokkal hosszabb fékútra lehet számítani egy ilyen abronccsal.
A Continental szakértői azt tanácsolják az autósoknak, hogy különös elővigyázatossággal járjanak el, ha használt téli abroncsot készülnek vásárolni. Még a ránézésre hibátlan abroncsok is komoly kockázatot jelenthetnek, sokszor ráadásul maguk az eladók sem tudnak a sérülésekről.