Alig három hónapja, hogy az AMG vezetősége bejelentette: nincs szándékában szupersportkocsit építeni, inkább a nagy darabszámban eladható modellekre koncentrálnak.
A napokban ennek némileg ellent mondó információkra derült fény: Tobias Moers, a cég első számú embere Amerikában úgy nyilatkozott, hogy versenytechnológiákat szeretnének az utcára szelídíteni, és végső céljuk, hogy teljes értékű sportautógyártóként ismerjék el őket, egy szinten a német márkákkal – azaz a Porschéval.
A stuttgarti cégnél pedig a versenytechnológia egyet jelent a hibriddel: a napokban mutatkozott be LMP1-es hosszú távú versenyautójuk, a 919 Hybrid új kiadása, kétliteres V4-es turbómotorral, az első kerekeket hajtó villanymotorral és két fékenergia-visszanyerő rendszerrel.
A közönség szemében persze egy másik hibrid: a 918 Spyder képviseli a Porsche technológiai csúcsát, ugyanakkor ahogy a vezess.hu tegnap megírta, az évtized végére a 911-es szériában is megjelennek a hibrid hajtásláncok. Ez azt jelenti, hogy ha az AMG fel szeretné venni a versenyt a Porschéval, néhány éven belül ki kell fejlesztenie, és 2020 körül piacra dobnia egy benzin-elektromos erőforrást.
Mivel a következő időszakban a 4,0 literes V8-as blokk lesz a cég csúcsmotorja, összkerékhajtású hibridjük ennek alapjaira kell, hogy épüljön. Az SLS AMG Electric Drive villanyautóval szerzett tapasztalatokat felhasználva nem elképzelhetetlen az ezer lóerős álomhatár elérése.