125 országban árulják majd, mi Portugáliában próbáltuk
Fotó megosztása:
Világmodell: az új EcoSport fejlesztésén több mint 16 ország Ford-mérnökei és dizájnerei dolgoztak együtt
Fotó megosztása:
A Ford várakozásai szerint 2013 és 2018 között Európában 90 százalékkal nő majd az EcoSporthoz hasonló kis SUV-k eladásai
Fotó megosztása:
Innen nézve felfedezhető a rokonság az új Mondeóval
Fotó megosztása:
Az autó 10,6 méteres fordulóköre igen jó érték. A kormányzása kellően direkt
Fotó megosztása:
A sok króm komolyabb benyomást kölcsönöz az autónak
Fotó megosztása:
Az EcoSport négycsillagos minősítést kapott az autók biztonságát vizsgáló független szervezet, az Euro NCAP töréstesztjén
Fotó megosztása:
A tolatóradar hasznos, mert az utastérből a pótkerék doboza alig látszik
Fotó megosztása:
Földútra is jó: első terepszöge 22,1, hátsó terepszöge 35 fokos, gázlómélysége pedig 550 mm.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Az autóban található Ford SYNC vészhelyzeti segélyhívó egy baleset után automatikusan, a megfelelő nyelven értesíti a helyi mentőszolgálatokat
Fotó megosztása:
Az EcoSport felszereltségében megtalálható a hegymeneti elindulássegítő, a tempomat, az automatikus ablaktörlő és fényszóró, valamint a tolatóradar is
Fotó megosztása:
A műszerfal a Fiestából érkezik. A központi kijelző apró, de a mögötte rejtőző hangvezérlésű rendszer sokat tud
Fotó megosztása:
Alapesetben 335 literes a csomagtartó, a háttámlák dőlésszögének változtatásával, 375 literre növelhető
Fotó megosztása:
Háromféle motorral kerül Európába, két benzines és egy dízel van. Az Év Motorjának választott 1,0 turbóval is rendelhető
Fotó megosztása:
Az ülések kényelmesek. A kárpit egyszerű anyagból volt, de strapabírónak tűnt
Fotó megosztása:
Az autó a pótkerék nélkül 4 méter hosszú, azzal együtt már hasonló a konkurenciához. A tengelytávolsága 2518 mm
Fotó megosztása:
Hamarosan a Ford is visszatér a kisszabadidő-autók piacára Európában. Kipróbáltuk a Fusion követőjét az új Ecosportot.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Bár Dél-Amerikában és Dél-Kelet Ázsiában jól fogadták a modellt, Európában az EcoSport iránti kezdeti lelkesedést nem követték érdemi eladások. A tavalyi eladási statisztikák szerint jóval kevesebb fogyott a Fiesta alapú városi szabadidőjárműből, mint a kategória éllovasaiból, ezért a Ford kénytelen feljavítani a típust.
A belső térben új, jobb minőségű anyagokat ígérnek, és a futóművet is áthangolják. A legszembetűnőbb változás mindazonáltal az autó farát érinti: eltüntetik a külső pótkereket, pontosabban mostantól csak külön megrendelésre (igaz, felár nélkül) helyezik kívülre azt. A változtatás logikus: míg terepen hasznos a kívül lévő, könnyen hozzáférhető pótkerék, városi környezetben csak nehezíti a kilátást, növeli a helyigényt.
A változtatások májusban lépnek érvénybe. Magyarországon tudomásunk szerint továbbra sem tervezi bevezetni a modell a Ford.
Képeink az eredeti EcoSport európai premierjén készültek.