A Volkswagen-csoport már a múlt héten bejelentette, hogy tízmillió (egészen pontosan 10,15 millió) gépkocsit adott el az elmúlt évben. 
Mivel soha nem volt még példa arra, hogy autógyártó egyetlen évben nyolcszámjegyű mennyiségben értékesítsen autót, a hír akár szenzáció is lehetett volna. A világ azonban kivárt, hiszen a VW teljesítménye a két nagy versenytárs: a General Motors és a Toyota számainak a fényében értelmezendő.
A gigantikus visszahívási kampánnyal sújtott GM-nek nem sikerült a bravúr, az elmúlt évben 9,92 millió gépkocsit adtak el világszerte. A tavalyi első, a Toyota-csoport azonban idén is felülmúlta német riválisát, és 10,23 millió gépjárművel újfent bebiztosította magának az első helyet. 
A Toyota 2008-ban taszította le trónjáról a megingathatatlannak hitt amerikai óriást, amely 2011-ben (a Japánt sújtó szökőár évében) visszaszerezte ugyan elsőségét, ám ettől az egy kivételtől eltekintve a japánok immár hetedik éve vezetik a világranglistát.
A Toyota 2013-hoz képest 3 százalékkal növelte eladásai az elmúlt év során, míg a VW esetében négy százalék volt a gyarapodás. A japán konszern azonban már most jelezte, hogy 2015-ben jóval szerényebb, 1 százalékos gyarapodással számol, elsősorban a hazai piacon előrejelzett, erőteljes keresletcsökkenés miatt. Ez azt jelenti, hogy a Volkswagen 2015 végére megkaparinthatja az elsőséget az autógyártók között.