Tavaly Magyarországon több mint 2,35 millió személygépjármű-gumiabroncsot értékesítettek, ami 11,5 százalékos növekedést jelent, és 45 ezer darabbal meghaladta a 2008-as válság előtti szintet is.
Egyre kevesebb téli gumiabroncs bőg le az idei tesztek tanúsága szerint, de az olcsó kínai gumik még így is bőven utolsók
Egyre kevesebb téli gumiabroncs bőg le az idei tesztek tanúsága szerint, de az olcsó kínai gumik még így is bőven utolsók
Fotó megosztása:
Egyre szorosabb a mezőny, a középkategóriában is akadnak igazán jó gumik
Egyre szorosabb a mezőny, a középkategóriában is akadnak igazán jó gumik
Fotó megosztása:
Lehet, hogy egy autómárka régiós hálózata jobb veszi kapja a téli gumit, mint a neten kutakodó magánautós. Érdemes rákérdezni a márkaszervizekben, előfordulnak jó akciók
Lehet, hogy egy autómárka régiós hálózata jobb veszi kapja a téli gumit, mint a neten kutakodó magánautós. Érdemes rákérdezni a márkaszervizekben, előfordulnak jó akciók
Fotó megosztása:
Ezek a gumik az Opel hálózatában érhetőek el
Ezek a gumik az Opel hálózatában érhetőek el
Fotó megosztása:
Hatalmas ráfordítással végzi gumitesztjeit az ADAC. Összesen hét garnitúra abroncsot vásárolnak, három külön helyről. A teszt után, az eredmény publikálása előtt ellenőrzik újabb gumikkal, hogy nincs-e 3-5 százaléknál nagyobb eltérés a korábbi mérések eredményeihez képest. Ha egy gumi teljesítménye nem konstans, kiveszik az értékelésből
Hatalmas ráfordítással végzi gumitesztjeit az ADAC. Összesen hét garnitúra abroncsot vásárolnak, három külön helyről. A teszt után, az eredmény publikálása előtt ellenőrzik újabb gumikkal, hogy nincs-e 3-5 százaléknál nagyobb eltérés a korábbi mérések eredményeihez képest. Ha egy gumi teljesítménye nem konstans, kiveszik az értékelésből
Fotó megosztása:
Magyarországi útviszonyokhoz főleg a nedves úton kapott értékelésből érdemes kiindulni, ritka az összefüggő hótakaró
Magyarországi útviszonyokhoz főleg a nedves úton kapott értékelésből érdemes kiindulni, ritka az összefüggő hótakaró
Fotó megosztása:
Többnyire a legdrágább abroncsok a legjobbak is. De ötéves használatra vetítve az árkülönbség havonta csak pár száz Ft a tesztgyőztes és a közepes gumik között
Többnyire a legdrágább abroncsok a legjobbak is. De ötéves használatra vetítve az árkülönbség havonta csak pár száz Ft a tesztgyőztes és a közepes gumik között
Fotó megosztása:
Fent a három intézmény által tesztelt abroncsok láthatók, alatta a két független tesztben résztvevők, legalul az egyetlen autós lap vagy autóklub által vizsgált gumik eredményei következnek
Fent a három intézmény által tesztelt abroncsok láthatók, alatta a két független tesztben résztvevők, legalul az egyetlen autós lap vagy autóklub által vizsgált gumik eredményei következnek
Fotó megosztása:
A Motor-Talk fórumoldal munkatársai idén is grafikusan ábrázolták a tesztek eredményeit
A Motor-Talk fórumoldal munkatársai idén is grafikusan ábrázolták a tesztek eredményeit
Fotó megosztása:
Többnyire a legdrágább abroncsok a legjobbak is. De ötéves használatra vetítve az árkülönbség havonta csak pár száz Ft a tesztgyőztes és a közepes gumik között
A forgalomnövekedés jelentős részét a középkategóriás termékek 14,9 százalékos bővülése eredményezte, de 9,3 százalékkal a prémiumkategóriás és 10,8 százalékkal az alsókategóriás szegmens eladásai is nőttek. A nyári abroncsok forgalma 14,6 százalékkal, a téli abroncsoké 8,6 százalékkal nőtt.
Tavaly kereskedői szinten a prémiumkategóriás gumiabroncsok szegmense erősödött 2013-hoz képest, de az továbbra is igaz, hogy az idősebb, kisebb teljesítményű és keveset használt autókra az olcsóbb márkákat keresik a vásárlók.
Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója szerint az idén tovább nőhet a gumiabroncs-kereskedők forgalma, de a bővülés mértéke várhatóan nem haladja majd meg a 2014-es szintet. A pozitív hatások között kiemelte a növekvő lakossági fogyasztást, az üzemanyagárak csökkenését, valamint a jelentősen megnövekedett használtautó-importot is.