Tavaly Magyarországon több mint 2,35 millió személygépjármű-gumiabroncsot értékesítettek, ami 11,5 százalékos növekedést jelent, és 45 ezer darabbal meghaladta a 2008-as válság előtti szintet is.
 

Egyre kevesebb téli gumiabroncs bőg le az idei tesztek tanúsága szerint, de az olcsó kínai gumik még így is bőven utolsók
Többnyire a legdrágább abroncsok a legjobbak is. De ötéves használatra vetítve az árkülönbség havonta csak pár száz Ft a tesztgyőztes és a közepes gumik között

Többnyire a legdrágább abroncsok a legjobbak is. De ötéves használatra vetítve az árkülönbség havonta csak pár száz Ft a tesztgyőztes és a közepes gumik között


A forgalomnövekedés jelentős részét a középkategóriás termékek 14,9 százalékos bővülése eredményezte, de 9,3 százalékkal a prémiumkategóriás és 10,8 százalékkal az alsókategóriás szegmens eladásai is nőttek. A nyári abroncsok forgalma 14,6 százalékkal, a téli abroncsoké 8,6 százalékkal nőtt.

Tavaly kereskedői szinten a prémiumkategóriás gumiabroncsok szegmense erősödött 2013-hoz képest, de az továbbra is igaz, hogy az idősebb, kisebb teljesítményű és keveset használt autókra az olcsóbb márkákat keresik a vásárlók. 

Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója szerint az idén tovább nőhet a gumiabroncs-kereskedők forgalma, de a bővülés mértéke várhatóan nem haladja majd meg a 2014-es szintet. A pozitív hatások között kiemelte a növekvő lakossági fogyasztást, az üzemanyagárak csökkenését, valamint a jelentősen megnövekedett használtautó-importot is.