Bocsánatos tévedés azt gondolni, az F12berlinetta Tour de France 64 a legendás kerékpáros verseny előtt tiszteleg. Természetesen nem így van:  a Tour de France Automobile egyike a világ első és legjelentősebb autóversenyeinek. Először 1899-ben szervezték meg, majd 1986-ig szinte minden évben sort kerítettek a francia közutakon zajló megmérettetésre.
Az ötvenes és hatvanas években a Ferrari uralta a mezőnyt, 1956-tól 64-ig nem találtak legyőzőre a GT kategóriában. A most bemutatott, egyedi F12-est éppen az 1964-es futam emlékének szentelték: itt a belga Lucien Bianchi – a jelenleg életéért küzdő Jules Bianchi déd-nagybátyja – és honfitársa, a rövid időre a Forma-1-ben és Le Mans-ban is megvillanó Georges Berger diadalmaskodott az ikonikus 250 GTO volánja mögött.
Ötven éves tiszteletadás 1
Bianchi  és Berger eredeti Tour de France-győztes autója

Bianchi és Berger eredeti Tour de France-győztes autója

A V12-es motorral szerelt kupé különleges Argento Auteil ezüstszínű fényezést kapott, motorházfedelét az egykori belga istálló, az Ecurie Francorchamps fényezését idéző,sárga keresztirányú sávozás díszíti.
A belső tér a kor praktikus hagyományainak megfelelően fekete, dohánybarna bőrülésekkel. A XXI. századot az a különleges, rendkívül tapadó SuperFabric anyag képviseli, amelyből a padlószőnyegek és a csomagtartó kárpitozása készült, kifejezetten a Ferrari számára kidolgozott mintázattal. 
Ötven éves tiszteletadás 12
Az F12berlinetta tető- és oldalfal-kárpitozására szintén egy különleges anyagot: a könnyű, puha, vízlepergető, légáteresztő Mycro Prestige-t használták. A beltér szerelvényei a karosszéria színével egyező tónusú alumíniumból készültek, a kilincseken a motorházfedél sávozására rímelő sárga díszítés látható.