Hogy a Vitara premierje ne térítse el teljesen a vásárlókat az egy számmal nagyobb S-Crosstól, a Suzuki idén nyáron finoman átdolgozza a fiatal modellt.
Az egyik legnagyobb léptékű változás egyben a legkevésbé fontos is: ugyan a dízelmotor és az automata sebességváltó kombinációja műszaki és fejlesztési szempontból jelentős újdonság, a hazai piacon borítékolhatóan marginális lesz a kereslet az új hajtásláncra – nem lepődnénk meg, ha azt nem is forgalmazná a Magyar Suzuki.
Pontos információk nincsenek a rendszer mibenlétéről, ám valószínű, hogy leginkább egy Ez Drive robotizált kézi váltóról lehet szó, olyasmiről, mint amivel az új Celerióban is találkozhatunk. Ez pedig azt jelenti, hogy a korábbi tapasztalatokkal ellentétben nem kell a fogyasztás emelkedésétől félnünk. A benzinmotoros SX-4 S-Cross fokozatmentes automata váltóval (CVT) kapható.
Nagyobb érdeklődésre tarthat számot, hogy idén nyártól az SX-4 dízelmotorja váltótól függetlenül teljesíti az Euro6-os károsanyag-kibocsátási norma előírásait.
Nem csak ezt a tiszta dízelt, hanem a modern, MirrorLink rendszerű multimédiás rendszert is megkapja az új Vitarától az SX-4 S-Cross: ez a mobiltelefon teljes integrációját teszi lehetővé a fedélzeti berendezéssel. Hosszú távon ez a rendszer a Swiftben is megjelenhet.
Érdekel, mire képes a mindennapokban az S-Cross? Olvasd el tartóstesztünk eddigi következtetéseit!