Hamarosan elkészül a gyári Pullman, és megjelenik a piacon a Maybach, de addig is mihez kezdjen a tehetős vásárló, akinek alapból nem elég az S-osztály tudása?
Az osztrák Ares Atelier tudja a választ, vagy legalábbis egy választ: az S-osztály XXL egy nagy szakítószilárdságú acél elemekkel megnyújtott, szénszálas panelekbe öltöztetett behemót, amely az előző Maybach szériát idéző hűtőmaszkjával, agresszív első légbeömlőivel és 21 colos gigafelnikre szerelt, groteszkül peres abroncsaival kissé esetlennek, az oldalfal gyári törésvonalait ötletesen, de mégis csak kényszerből megoldó plasztikusságával pedig eléggé photoshopoltnak hat.
A hátsó lökhárító közepén díszelgő krómcsík bevett stíluselem a márkánál, ám a nyíltoll alakú kipufogókkal és a közéjük préselt diffúzorral (?!) együtt túlzsúfolt, majdnem komikus hatást kelt.
Akármilyen is a külső, az utastér több mint meggyőző. A vezetőtől fallal elválasztott hátsó traktusban négy, egymás felé fordított luxusfotel várja az utasokat, vezeték nélküli internettel, hangvezérelt interkommal, tetőbe épített multimédiás központtal, hűtővel és pohárszekrénnyel. Hogy a sofőr se érezze magát rosszul, nemes anyagokkal díszített, egyedi kormánykerék, kézzel varrott műszerfal és csupa bőr belső kidolgozás jellemzi a vezetői környezetet.
Bár a hajtásláncról nem nyilatkoznak a sógorok, a típusjelzéseket pedig leszerelték a kocsiról, a 600 lóerőt meghaladó teljesítmény fényében alighanem a V12-es csúcsblokk dolgozik a hosszú autó orrában, a nagyobb tömeg ellenére a 100-as gyorsulás 4,8 másodperc.
Ezek az értékek csak az alapkivitelnél érvényesek. Létezik ugyanis páncélozott kiadás is az Ares XXL-ből. Ekkor extra vastag lemezekből (6,5-8,5 mm) építik újra a karosszériát, az oldalablakok 60, a szélvédők 40 mm vastagok, a tetőlemez és az aramidszál-erősítésű padló ellenáll a kézigránátoknak, a motortérben automata tűzoltó-berendezés kap helyet, a kerekek defektmentesek, és még bombadetektor is helyet kap a fedélzeten.