A modellfrissítéseknek és az új szabadidő-modelleknek köszönhetően az Audi már a tervezett 2020-as határidő előtt elérheti az évi kétmillió darabos gépkocsi-értékesítést – jelentette ki Rupert Stadler vezérigazgató a Reuters hírügynökségnek.
A vezérigazgató elmondta, hogy Európában, ahol gyártmányai 44 százalékát értékesíti az Audi, tavaly stabilan alakultak az eladások. Bizakodását fejezte ki a várható értékesítéssel kapcsolatban Kínában, ahol több versenytársuk a lassuló gazdasági növekedés miatt kevesebb autót értékesített.
Az Audi a Volkswagen konszern egyik legnagyobb nyereségtermelője, kulcsszerepet tölt be a konszern törekvéseiben a Toyota megelőzésére, a világpiaci vezető szerep megszerzésére.
Tavaly az Audi 11 százalékkal 1,74 milliós rekordra növelte eladásait és az elmúlt öt évből négyben ért el évi kétszámjegyű százalékos növekedési ütemet.
A vezérigazgató szerint az idén az Audi az A4, a Q7 és az R8 sportkocsi élénk keresletére alapozhatja növekedési terveit. A szabadidő-modellek választékát 2016-ban a Q1 és 2020 előtt a Q8 egészíti majd ki.
A tavalyi utolsó három hónap kétszámjegyű növekedése után „jó lendülettel indult az idei év is” – mondta Stadler, hozzátéve, hogy az oroszországi, a japán és a latin-amerikai kereslet csökkenését bőven ellentételezte az év végéről áthozott rendelések teljesítése.
A BMW értékesítési igazgatója, Ian Robertson viszont a Reuters hírügynökségnek január 9-én adott interjúban a kínai kereslet 2014 negyedik negyedévi „számottevő csökkenéséről” számolt be, ami miatt a nagy modellek, az X5 és a 7-es széria kínai értékesítésének az átgondolására kényszerültek.
Rupert Stadler ezzel szemben nem tudta megerősíteni, hogy csökkent volna a nagy Audi modellek kereslete Kínában, elmondása szerint „élesedett a verseny” a kategóriában.
A prémium kategóriás autók legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban az Audi hosszú távon évi 300 ezer autó értékesítését tervezi, miután a 2018-ra kitűzött évi 200 ezres célt már tavaly sikerült kis híján elérnie.
Rupert Stadler az interjúban megerősítette az Audi tulajdonában lévő olasz szupersportkocsi-márka, a Lamborghini szabadidő-modelljének további halasztását. Közel három évvel azt követően, hogy a Lamborghini a koncepciót bemutatta Kínában, a gyártás megindítása még mindig a Volkswagen konszern igazgatótanácsának engedélyére vár. Formatervezési, fejlesztési és gyártási területeken „van még némi elvégzendő házi feladatunk” – mondta.