Három autógyárnak 2,1 millió kocsit kell visszahívnia javításra az Egyesült Államokban, az ok nélkül kinyíló légzsák kockázata miatt – közölték az amerikai közúti közlekedésbiztonsági hatóságnál (NHTSA) a hét végén. Az érintett márkák a Toyota, a Honda és a Fiat Chrysler.
A hatóság négyszáz esetről tud, amikor az említett márkák autóiban ok nélkül kinyílt a légzsák, kisebb baleseteket okozva, haláleset nem történt.
Ez a három cég most negyedszer kényszerül visszahívni a 2000-es évek első felében gyártott autóit, miután a korábbi három alkalommal elvégzett javítások nem bizonyultak elegendőnek. Továbbra is történtek balesetek. A bajt egy hibás mikrocsip okozza, de most már az egész légzsákegységet ki kell cserélniük a gyártóknak. Az alkatrészt gyártó TRW Automotive Holdings vállalat nem ígér gyors megoldást, akár hónapokig is eltarthat, mire minden autóhoz leszállítják szükséges cserealkatrészt.
Az ügynek nincs köze – bár egymillió autót érintően átfedések vannak – egy másik, szintén sokmillió amerikai autóra vonatkozó visszahíváshoz, a japán Takata autóipari beszállító légzsákjai miatt. A Takata légzsákjainak felfújó szerkezete törésre hajlamos, és az emiatt szétrepülő fémrepeszek több halálos balesetet is okoztak az amerikai hatóság tudomása szerint.
A légzsák volt az egyik eleme az amerikai General Motors autógyár tavalyi botrányának is. Az amerikai cég késlekedett a visszahívásokkal, miközben hibás gyújtáskapcsolói megszakíthatták a biztonsági berendezések áramellátását.