A Škoda és a Dacia eladásai bővültek a legnagyobb mértékben tavaly az európai autógyártók képviseleti szerve, az European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA) jelentése szerint. A Renault-hoz tartozó Daciából közel 24 százalékkal, a német Volkswagen tulajdonában lévő Škodából 14 százalékkal többet adtak el 2014-ben, mint egy évvel korábban. Daciából 359, Škodából 554 ezer autót értékesítettek tavaly.
„A vásárlók az olcsóbb márkákat keresik, így nyomás alá kerülnek a hagyományos autógyártók, mint a General Motors (GM), a Ford és a Volkswagen” – mondta a KPMG tanácsadó cég egyik autópiaci elemzője. A GM és a Volkswagen is tervezi, hogy olcsóbb saját márkát dob a piacra.
A Volkswagen 12,4 százalékos részesedéssel piacvezető maradt 2014-ben is, a 2007-ben még 10,5 százalékon állt a márka. A Škoda hét év alatt megkétszerezte piaci részesedését, amely tavaly 4,4 százalék volt.
Az ACEA adatai szerint tavaly 5,7 százalékkal, 12,6 millióra nőtt az újonnan forgalomba helyezett autók száma Európában az egy évvel korábbihoz képest. 2014 az első év, amikor növekedtek az eladások a gazdasági világválság óta. Magyarországon tavaly az egy évvel korábbinál 20,2 százalékkal több, 67 476 autót helyeztek forgalomba.