Elon Musk és márkája, a Tesla Motor fenekestül forgatja fel az autóipart. Az amerikai látnok sikerei nem hagyják hidegen a piac tradicionális szereplőit sem: most a BMW készül megismételni a receptjét.
Nem a semmiből indulnak persze a villanylimuzin irányába a bajorok: a helyi emissziótól mentes BMW i3 és a konnektoros sporthibrid i8 bőségesen szolgált tapasztalattal a cég számára az elektromos hajtásláncok terén.
Fantáziarajz: BMW i5 / i7
A BMW i8 hajtáslánca

A BMW i8 hajtáslánca

A BMW i8 hajtáslánca


Egyelőre még nagyon képlékeny a projekt, még azt sem lehet biztosan tudni, hogy i5 vagy i7 néven futna a nagyméretű négyajtós ? annyi valószínűsíthető, hogy a kínai piacra kifejlesztett, nyújtott tengelytávú 5-ös széria padlólemezére épül a típus. Ez egyben azt is jelenti, hogy átmenetileg félreteszik az egyedi kialakítású szénszálas monocoque vázat, és egyszerűbb, azaz olcsóbb megoldással teszik szélesebb kör számára elérhetővé (elérhetőbbé) a technológiát. Ez már csak azért is fontos, mert a nagyobb gyártási darabszámok hosszú távon is olcsóbbá teszik a hajtásláncot.
Az i8 konfigurációjával ellentétben az i5/i7 két elektromos erőforrást kap majd; egyet-egyet mindkét tengelyen. Az elsődleges motor 210 lóerő körüli teljesítményre lesz képes, a másik ennek bő felét tudja. A BMW így első- és hátsókerék-hajtással egyaránt képes haladni; ha pedig maximális vonóerőre van szükség, bekapcsol a négyhengeres, 250 lóerős hatótávolság-növelő benzinmotor, és mindkét elektromos egységet ellátja árammal. A kombinált rendszerteljesítmény meghaladja az 500 lóerőt, a tisztán elektromos hatótávolság a 130 kilométert. Az i5/i7 azonban nem favorizálja a tartós elektromos haladást, országúti sebességeknél, ahol már remek hatásfokkal képes üzemelni, bekapcsol a benzinmotor.
A belső információk szerint az új i-modell 2018 táján kerülhet piacra.