Először a 2016-os évadban állhat rajthoz a Mercedes új GT3-as kihívója, amelyet stílusosan és praktikusan a cég új sportmodelljéből, az AMG GT-ből alakítottak ki.
Az SLS AMG GT3 helyébe lépő AMG GT3 (ezekkel a nevekkel még baj lesz) extrém kerékív-szélesítést kapott, a fékeket jelentős kopoltyúk táplálják hűtőlevegővel, hátul pedig igazi, klasszikus vasalódeszka szorítja az aszfaltra a hajtott tengelyt.
A műszaki részletek még nem ismertek, de nem is véglegesek, hiszen az AMG GT3 tesztelése és fejlesztése egész évben folytatódik.
Az elődtípus SLS AMG GT3 2011-ben lépett színre, hatfokozatú, szekvenciális, kormányról kapcsolható váltóművel, differenciálzárral. A futóműnek minden paramétere állítható volt, a lengéscsillapítók és a rugók feszessége, a szabad hasmagasság, a kanyarstabilizátorok keménysége, a nyomtáv és a kerékösszetartás. A kormánymű közvetlenebb volt az utcai változatnál. A komplett versenyfelszereléssel árult autóért nettó 334 ezer eurót (akkori árfolyamon 103 millió Ft) kértek.