Vezető nélküli autókat kezdenek nyilvánosan tesztelni négy brit városban, Milton Keynesben, Bristolban, Greenwichben és Coventryben. A hivatalos próbaüzem szerdán indult, miközben a kormányzat olyan új szabályozást tervez, amely lehetővé tenné a technológia széles körben való alkalmazását.

A próbaüzem ideje alatt önműködő autók négy típusát tesztelik, köztük egy nagyobb golfautóra hasonlító utasszállító járművet, és egy kétszemélyes kisautót is. A járműveket Londonban mutatták be szerdán, az eseményen tisztségviselők és újságírók próbálhatták ki az önműködő autókat.

A brit közlekedési miniszter, Claire Perry szerint az önműködő autók fejlesztése még mindig a kezdeteknél tart, azonban az új technológia magában hordozza annak lehetőségét, hogy biztonságosabbá tegye a közlekedést, és felkeltse a befektetők figyelmét.

Utcára engedik az önjáró autókat Nagy-Britanniában 1

A képre kattintva galéria nyílik!

A képre kattintva galéria nyílik!

A kormányzat jelenleg is dolgozik egy olyan – a tervek szerint tavasszal elkészülő – gyakorlati szabályzaton, amely meghatározná, hogy a vállalatok milyen feltételekkel tesztelhetnek vezető nélküli járműveket a közutakon következő nyártól. Az autópályákra is kiterjedő teszt csak olyan önműködő autókra vonatkozna, amelyeken jelen van egy olyan megfelelően képzett személy, aki képes átvenni az autó feletti irányítást szükség esetén – mondta a közlekedési miniszter.

A közúti közlekedésre vonatkozó jogi szabályozást 2017-ig szeretnék felülvizsgálni, de tisztviselők szerint valószínűtlen, hogy 2030 előtt teljesen automatizált járművek lepjék el az ország útjait.

A brit autóipar erőteljesen növekedett a közelmúltban, ezt jelzi az elmúlt tíz évben megduplázódott értékű brit autóexport is. A kormányzat reméli, hogy a vezető nélküli autók segíthetnek fenntartani a szektor növekedését a következő évtizedekben. A brit kormányzat becslései szerint 2025-re 900 milliárd fontot is érhet az önműködő autók globális piaca, amelyen jelenleg számos vállalat versenyez. A brit kormány 19 millió fontot (közel 8 milliárd forint) költ a próbaüzemre.