Kétharmadában új alkatrészekből épül fel a Lotus legújabb sportautója, az elődjénél erősebb és könnyebb Evora 400. A 3,5 literes V6-os erőforrás nem kevesebb mint 400 lóerőt ad le; ez 50-nel több, mint az Evora S motorteljesítménye. A forgatónyomaték 410 Nm (korábban 400 Nm), amely 3500-tól egészen 6500-ig rendelkezésre áll. A sajátos nyomatéki karakterisztika titka természetesen a kompresszor: ebből újat kapott az erőforrás, víz-levegő töltőlevegő-hűtővel és átprogramozott ECU-val.
A teljesítménynövelés egy dolog, de a Lotus Evora 400 könnyebb is a kifutó verziónál: az 1415 kilós, kézi váltós modell 22, az 1419 kilós automatás 23 kilogrammal nyom kevesebbet. A tömegcsökkentésből a felniktől kezdve a motorbakokig számos komponens kivette a részét.
Így már nem csoda, hogy a végsebesség eléri a 300 km/órát, álló helyzetből 4,2 mp alatt gyorsul 100 km/órára minden idők leggyorsabb, legerősebb sorozatgyártású Lotusa. Ennél is lenyűgözőbb, hogy a módosított futómű-beállításoknak, az alapáron adott, részlegesen önzáró differenciálműnek, valamint a stabilitásra hangolt aerodinamikának köszönhetően (az elődnél pontosan kétszer nagyobb a maximális leszorítóerő) a 3540 méteres gyári tesztpályán kerek hat másodpercet vert elődjére az autó. A kézi váltó finomabban működik, az automata új vezérlést kapott. A kipufogót is áthangolták, a fojtás gombnyomásra kiiktatható, így szabadabban áramlanak a gázok, versenyautós hangzást produkálva.
A módosított rugókon és lengéscsillapítókon túl nagyobb, erősebb fékeket építettek be, elöl 370 (korábban: 350), hátul 350 (régen 332) mm átmérővel.
Ennyi változás mellett az optikai átalakulás a legkevésbé lényeges, de azért emlékezzünk meg arról is: új az orrkialakítás, nagyobbak a hűtőnyílások (emiatt megnőtt a homlokfelület, és ezzel a közegellenállási együttható), módosult a lökhárító és LED-es nappali világítást építettek be. Hátul a lökhárító, a diffúzor és a három elemből álló szárny számít újnak. A sort két új, könnyebb keréktárcsa, valamint az átrajzolt külső tükrök zárják. Az autó 35 mm-rel hosszabb (4394 mm), mint eddig.
Az utastérben egyszerűbbé vált a ki- és beszállás: ennek érdekében 43 mm-rel keskenyebb és 56-tal alacsonyabb a küszöb, amit sikerült úgy megvalósítani, hogy nem romlott a karosszéria torziós merevsége. Az ülések könnyebbek és szélesebbek, hátul megnőtt a helykínálat, újak az anyagok és új a műszerfal. Lecserélték a klímaberendezést, így nagyobb hatásfokkal működik, a nyomógombok ergonómiája és működtetési érzete is javult. A kormánykerék kovácsolt magnéziumból készül. Vadonatúj funkció a nyomógombos motorindítás.
Az Evora 400 a cég szokása szerint kézzel készül Hethelben, a gyártás időszükséglete 10 százalékkal kisebb, mint korábban. A cég radikális darabszám-növelésre készül: a jelenlegi 45 helyett fél éven belül 70-re szeretné emelni a heti gyártást.