Emlékeztek a 6×6-os Mercedes G-osztályra? Hülye kérdés, hogy lehetne elfelejteni az AMG-motoros, háromtengelyes luxusszörnyet
Ha egyike vagy azon keveseknek, akik csak azért nem csaptak le a magamutogató gigászra, mert túlzásnak érezte az 545 lóerős sportmotort vagy a hat hajtott kereket, jó hírünk van: a Mercedes megépítette annak kistestvérét – már amennyire ez kicsinek mondható.
Félelmetes terepóriással mutatta be a G-osztály új motorját a Mercedes. Értelmetlensége ellenállhatatlan.
Brutál offroader a négyzeten 25
A G500 4×42 az alapmodell nyújtott tengelytávú kiadására épül, és bár csak négy keréken gördül, azok nem akármilyenek: a 6×6-os fenevadról átemelt, portálhidas futómű 450 mm-re növeli a gyárilag 210 mm-es szabad hasmagasságot, a terepszögek félelmetesek (52/47/54 fok), a gázlómélység kerek egy méterre nőtt.
A nyomtávot egy milliméter híján 30 centivel szélesítették ki. A 22 colos felniken 325/55-ös méretű homokabroncsok feszülnek, ezekben laza talajon való közlekedéshez akár 0,5 barra is leengedhető a nyomás.
Kisebb autóhoz kisebb motor is elég: a három zárható differenciálművel szerelt hajtásláncba egy négyliteres, ikerturbós V8-asból ömlik a nyomaték. Az újonnan fejlesztett blokkban az AMG GT-hez hasonlóan a hengersorok között dolgoznak a turbófeltöltők, az üzemanyag piezo injektorokon keresztül jut be az égéstérbe. Az Euro6-os blokk legnagyobb teljesítménye 422 LE – az eddigi, 5,5 literes G500 387 lóerős volt.
Brutál offroader a négyzeten 26
Egy ilyen behemót elvileg teljesen alkalmatlan a közúti közlekedésre, de a Mercedes mérnökei legalább a futómű terén megpróbáltak tenni ez ellen: minden keréknél dupla rugó és lengéscsillapító található. Az egyik hagyományosan működik, a másik sport és komfort állásban variálható, így országúton keményebbre, feszesebbre vehető a jármű viselkedése. Kritikus manőverek esetén a vezérlés automatikusan átáll sport üzemre.