Az idén 61 éves Takanobu Ito még 2009-ben vette át a Honda kormányrúdját Takeo Fukuitól. A Honda K+F vezérére rendkívül nehéz feladat várt: a gazdasági világválság első gyomorütése után kellett talpra állítania a vállalatot, majd miután ezt sikerrel megtette, jött a 2011-s fukusimai nukleáris katasztrófa, és Ito kezdhette elölről az újjáépítést.
Ito, akinek az első generációs NSX szupersportkocsi alumínium vázszerkezetét köszönhetjük, rendkívül jó érzékkel azonosította a problémás területeket, és váltott a megfelelő pillanatban. Irányítása alatt a Honda annak ellenére növekedésnek indult, hogy 2009-ben minimális erőforrások álltak rendelkezésére. Ito álmait azonban nem tudta követni a cég: a fejlődés üteme túl gyorsnak bizonyult.
A vezér rendkívül ambiciózus célokat tűzött ki a vállalat elé: 2017-re évi hatmillió darabos gyártást prognosztizált. Ezt azonban már tavaly módosítani kényszerült, mivel a márka legfontosabb piacán, Észak-Amerikában alig egy százalékos növekedést produkált, masszívan elmaradva a 5,9 százalékos piaci fejlődéstől.
A nagyravágyó tervek miatt a Honda fejlesztési részlege jó ideje teljes gázon üzemel, rendszeresen heti hat napot, napi 12-14 órát dolgoznak a mérnökök. Ez pedig idővel a minőség rovására ment: az utóbbi időkben sorozatos visszahívások sújtották a minőségére különösen kényes vállalatot, legutóbb az új generációs Honda Fit (Jazz) modellt egy éven belül öt alkalommal kellett visszarendelni korrekciós beavatkozásokra.
Tavaly október óta egy minőségbiztosítási zseni, Koicsi Fukuo felügyeli a cég globális fejlesztési tevékenységeit.
Ito tanácsadóként a Honda igazgatótanácsának tagja marad. Utódja, az 55 éves Takahiro Hacsigo az elmúlt tíz évben Észak-Amerikától Európán át Kínáig számos piacon dolgozott, a kutatás-fejlesztés területe mellett gyártásigazgatóként és beszerzési vezetőként is tevékenykedett. 2012-ben a Honda Motor Europe alelnökévé nevezték ki.