A kecskeméti főiskolások saját fejlesztésű napelemes autójukkal beneveztek a World Solar Challenge versenyre. Ausztrálián keresztül háromezer kilométert kell megtenniük októberben.

Hasonlóan az eco-marathonhoz, ez a verseny is az energiatakarékosságról szól, hiszen a rajthoz álló járművek kizárólag a napfény energiáját hasznosíthatják. A Kecskeméti Főiskola járműépítő eco-marathon csapata több versenyt megnyerve, négy év alatt a világ élvonalába küzdötte fel magát, az általuk kifejlesztett Megaméter 1 liter benzinnel 3082 kilométert tud megtenni.

A napenergiával meghajtott, Megalux nevű járműnek 80-110 km/h-s sebességgel kell mennie ahhoz, hogy a megadott időn belül teljesíteni tudják a távot. Hogy mennyire nem egyszerű feladatról van szó, jól mutatja, hogy a legutóbbi versenyen a 33 indulóból csak 10 csapat ért célba. A járművek reggel 8-tól este 5-ig haladhatnak, akkor a csapatnak tábort kell vernie a sivatagban. A versenyt az a csapat nyeri, amelyiknek a járműve először halad át a célvonalon az Ausztrália déli partján található Adelaide városában.

Napelemes autóval szelik át Ausztráliát a magyar diákok 1
Napelemes autóval szelik át Ausztráliát a magyar diákok 7 Kutasi Zoltán csapatkapitány szerint ennek a projektnek sokkal nagyobb a költségvetése, mint az eco-marathon-részvételnek, de már azon a versenyen is bizonyították, hogy a siker nem csak a pénzen múlik. Ausztráliában a cambridge-i egyetemtől a japán tokai egyetemig a legrangosabb intézmények járművei lesznek ott, egy kis magyar főiskolaként már arra is büszkék lehetünk, hogy Közép-Kelet-Európából egyedüliként ki tudunk állni – fűzte hozzá.

A csapat már „kinőtte” a Kecskeméti Főiskola nem túl méretes hallgatói műhelyét, ahol az intézménynek világsikert hozó Megaméter is készült, mert a MegaLux mérete jóval nagyobb, ezért a hallgatók egy külön termet kaptak a munkára. A járművön maximum 6 négyzetméternyi napelemet helyezhetnek el és helyet kaphat egy lítiumion akkumulátor is az energia tárolására. Az áramlásvizsgálatok alapján megtervezett karosszéria – hasonlóan a Megaméterhez – szénszál erősítésű méhsejtes kompozit műanyag lesz, és a futómű elemeinek egy része is ebből az anyagból készül majd.