Hirtelen kisütött a nap Nagy-Britannia kastélyai, Európa bankjai, Dél-Afrika gyémántbányái felett: mindazon milliárdosok, akik eddig álmatlanul hánykolódtak hiányérzetükben, máris nyúlhatnak csekkfüzetük után, hogy megrendeljék az Aston Martin kívánatos szuperszedánját, a Lagonda Tarafot, amelyet eredetileg csak az arab térségben forgalmazott a márka.
A Rolls-Royce egykori, mára idejét múlt marketing megközelítését alkalmazva az Aston Martin nem árul el érdemi műszaki információkat az 1976-os, legendás Lagonda előtt tisztelgő autóról. Annyit lehet tudni, hogy az autó számos pontján alkalmaztak szénszálas paneleket, hogy a gyár hagyományai szerint kézzel szerelik össze abban az üzemben, ahol egykor a One-77 szupersportkocsi készült, és hogy hosszú orrában a márka hatliteres, V12-es blokkja surrog.
Megvan persze a hivatalos magyarázata a titokzatoskodásnak: a gyár azt mondja, minden megrendelést egyediként kezelnek, az autókat minden szempontból az ügyfél igényei szerint építik össze, éppen ezért sem értelme nem volna beszélni a részletekről, sem etikusnak nem tartanák kitálalni azokat.
Ezzel a logikával persze nem értünk egyet, a Rolls-Royce például újra és újra elmeséli, milyen csodákat épített az emberiség krémje számára, anélkül, hogy bárki pert indítana ellenük a személyiségi jogaik megsértése miatt, de kik vagyunk mi, hogy szembeszálljunk az Aston Martinnal?
Mivel azonban mégis csak elvi kérdésről van szó, kijelentjük, hogy addig juszt sem rendeljük meg az autót, amíg az idén 109 éves márka meg nem gondolja magát, és nyilvánosságra nem hoz néhány műszaki részletet az autóról. Lássuk, melyikünk bírja tovább!
Nagyon sokáig egyébként nem kell visszatartanunk magunkat, hiszen a piac kiterjesztése nem jelenti a tervezett darabszám növelését: az autóból továbbra is csak kétszáz darabot fognak gyártani. A gyár egyébként arra számít, joggal, hogy ezzel a lépéssel többé-kevésbé el is fogy az egész kontingens. Mi azonban akkor is tartjuk magunkat az elhatározásunkhoz, mert van gerincünk.
A dél-afrikai és nagy-britanniai értékesítés kezdete egyébként külön érdekes a gyártás szempontjából, hiszen az autót újra kellett tervezni jobbkormányos kivitelben. Mondjuk mi úgysem veszünk sem ilyet, sem olyat.