Az önrésszel együtt 2400 milliárd forint uniós támogatás nyerhető el közlekedési, környezeti és energiahatékonysági beruházásokra 2014 és 2020 között – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).

Milyen hatása lesz a fizetős M0-nak a közlekedésbiztonságra? És ha a várakozások szerint hamarosan megduplázzák az árát?
Átrendeződik a forgalom

Átrendeződik a forgalom


Az Európai Bizottság által elfogadott Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) ebből 1032 milliárd forint uniós forrást mozgósít. Ebből a pénzből egyebek mellett az országhatár és a megyeközpontok bekötéséhez szükséges, még hiányzó útszakaszok megépítését, a vasútvonalak villamosítását, szűk keresztmetszeteinek felszámolását, a lassújelek megszüntetését, elővárosi motorvonatok és helyi buszok beszerzését, személyszállítási csomópontok és átszállási kapcsolatok kialakítását támogatja majd.

A fejlesztéseknek köszönhetően az ország minden részében javul a nagyvárosok, kiemelt gazdasági térségek közúti elérhetősége. A közösségi közlekedés szolgáltatási színvonala nő, csökken az utazási idő a magyar vasúthálózaton. Az IKOP része a korábban megkezdett, szakaszokra bontott projektek folytatásának megvalósítása és újabb beruházások előkészítésének támogatása is. A nemzetközi közúti, vasúti és vízi törzshálózati folyosók hazai elemeinek fejlesztéséhez további mintegy 400 milliárd forinttal járulhat hozzá az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF).