A márkakereskedői statisztikák alapján 10-15 százalékkal javult egyes márkaszervizek forgalma – derült ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének felméréséből, amit az „Értünk hozzá” kampányban résztvevő márkaszervizek segítségével készített el. A kutatás rávilágított, hogy a tulajdonosok alapvetően garanciaidő alatt hordják autóikat márkaszervizbe, s a garanciális javításon túl az évszakváltásokhoz kötött felkészítéseket és az idős autókra vonatkozó akciókat veszik leggyakrabban igénybe.
Minőséget venni mindig a legolcsóbb – vallják a bölcsek. Hosszabb távon ez a megállapítás különösen igaz az autók szervizelésére
Minőséget venni mindig a legolcsóbb – vallják a bölcsek. Hosszabb távon ez a megállapítás különösen igaz az autók szervizelésére
Fotó megosztása:
Aki kihagy egy-egy olajszervizt, szerencsés esetben csak az olajfogyasztás megugrásával fizet hanyagságáért. Rosszabb esetben motorfelújítással vagy cserével
Aki kihagy egy-egy olajszervizt, szerencsés esetben csak az olajfogyasztás megugrásával fizet hanyagságáért. Rosszabb esetben motorfelújítással vagy cserével
Fotó megosztása:
Közös nyomócsöves dízeleknél múlik sok azon, mennyire képes az üzemanyagszűrő távol tartani az injektoroktól a gázolajban lévő szennyeződést
Közös nyomócsöves dízeleknél múlik sok azon, mennyire képes az üzemanyagszűrő távol tartani az injektoroktól a gázolajban lévő szennyeződést
Fotó megosztása:
Ezt a dízel III-as Focust állandóan hidegen taposták, buherálták a hűtését, így is kibírt 100 000 kilométert. Nem lesz olcsó megjavítani a károsodott motort
Ezt a dízel III-as Focust állandóan hidegen taposták, buherálták a hűtését, így is kibírt 100 000 kilométert. Nem lesz olcsó megjavítani a károsodott motort
Fotó megosztása:
Aki 10-20 éve egy adott márka autóit szereli, sokkal könnyebben orvosolja a máshol meg nem oldott bajokat. A márkaszervizek típusismeretével és a gyári támogatással nemigen tud versenyezni egy maszek műhely
Aki 10-20 éve egy adott márka autóit szereli, sokkal könnyebben orvosolja a máshol meg nem oldott bajokat. A márkaszervizek típusismeretével és a gyári támogatással nemigen tud versenyezni egy maszek műhely
Fotó megosztása:
Sokszor az alkatrészek kidolgozásán, anyagán is látszik, hogy silány vagy igényes termék-e
Sokszor az alkatrészek kidolgozásán, anyagán is látszik, hogy silány vagy igényes termék-e
Fotó megosztása:
Nem ritka, hogy egy olcsó fékbetét szorul vagy lötyög, nem illeszkedik az eredeti helyére. Minőségromlással jár, ha a gyártószerszámokat a tervezett ciklusokon felül használják
Nem ritka, hogy egy olcsó fékbetét szorul vagy lötyög, nem illeszkedik az eredeti helyére. Minőségromlással jár, ha a gyártószerszámokat a tervezett ciklusokon felül használják
Fotó megosztása:
Ne a legócskább utángyártott cuccot viszonyítsuk elismert autógyári beszállítók termékeihez vagy gyári alkatrészekhez! Ehhez a Focushoz 12 és 31 ezer Ft között találni utángyártott féktárcsát, aligha azonos minőségben
Ne a legócskább utángyártott cuccot viszonyítsuk elismert autógyári beszállítók termékeihez vagy gyári alkatrészekhez! Ehhez a Focushoz 12 és 31 ezer Ft között találni utángyártott féktárcsát, aligha azonos minőségben
Fotó megosztása:
Csúnya váltóhangokra panaszkodott a tulajdonos. A deformálódott fogaskereket látva nem csodálkozunk
Csúnya váltóhangokra panaszkodott a tulajdonos. A deformálódott fogaskereket látva nem csodálkozunk
Fotó megosztása:
Kilyukadt az első féltengelyszimmering, ott jutott ki a váltó kenőanyaga. Olaj nélkül megégtek a fogaskerekek, deformálódtak a fogak
Kilyukadt az első féltengelyszimmering, ott jutott ki a váltó kenőanyaga. Olaj nélkül megégtek a fogaskerekek, deformálódtak a fogak
Fotó megosztása:
Igen széles az autóalkatrész-kínálat. Árban, élettartamban és minőségben is nagyok a különbségek
Igen széles az autóalkatrész-kínálat. Árban, élettartamban és minőségben is nagyok a különbségek
Fotó megosztása:
A számla védi a tulajdonost: biztosítja a reklamáció lehetőségét és baleset okozásakor igazolható vele, hogy ki, mit szerelt a fékeken
A számla védi a tulajdonost: biztosítja a reklamáció lehetőségét és baleset okozásakor igazolható vele, hogy ki, mit szerelt a fékeken
Fotó megosztása:
Minőséget venni mindig a legolcsóbb – vallják a bölcsek. Hosszabb távon ez a megállapítás különösen igaz az autók szervizelésére
Három évvel ezelőtt, 2012-ben végzett először felmérést a márkaszervizek teljes hálózatában a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete a márkakereskedői tapasztalatokkal kapcsolatosan. Az „Értünk hozzá” kampányban résztvevő kereskedések akkor az újautó-értékesítések alacsony volumene miatt jelentős visszaesésről számoltak be. Ezzel szemben az idén ismételten elvégzett kutatás során már jóval pozitívabb hozzáállást mutattak a kereskedések, ráadásul az eredményeik is javultak a korábbiakhoz képest. Egyes márkaszervizek 10-15 százalékos növekedést értek el 2014-ben, s a forgalom mellett az alkatrész-értékesítések számában is emelkedést tapasztaltak.
Az ügyfelek megoszlása nem változott jelentősen az elmúlt időszakban, a javítások 60 százaléka céges autókat érint. A kocsik jellemzően kötelező szervizek vagy garanciális javítások, kárügyintézés, valamint az akciós ajánlatok kapcsán fordulnak meg leggyakrabban a műhelyekben. A felmérés ismét megerősítette azt a tényt, hogy hazánkban az autókat átlagosan 3-5 éves korukig, azaz a garanciaidő lejártáig viszik márkaszervizbe, azoknál a márkáknál, akik például hétéves garanciát biztosítanak, kitolódik a korhatár.
A válaszadók egyik fele úgy tapasztalja, hogy a garanciaidő lejárta után az autósok legfeljebb fele marad a márkaszervizek mellett, de sokan úgy vélekedtek, hogy ez a szám 25 százaléknál is alacsonyabb. A haszonjárművek esetében a legmagasabb az elvándorlás, míg a prémium kategóriájú autók tulajdonosai azok, akik legtovább kitartanak a márkaszervizek mellett.
A garanciaidő után az importőrök idős autókra vonatkozó, kedvező javítási és alkatrész-ajánlatokkal igyekeznek megtartani ügyfeleiket, bár jelentős részük ezután a kis javítóműhelyek, vagy a márkafüggetlen szervizek szolgáltatásait veszik igénybe. A fő vonzerőt sok esetben az jelenti a tulajdonosok számára, hogy számlamentesen végeztethetik a javításokat, így a szerelések alkalmával megspórolhatják a 27 százalékos áfát.
Egy korábbi ADAC-felmérés nemzetközi szinten is megerősítette, hogy az autósok akkor kérik a későbbiekben a márkaszerviz segítségét, ha a gépkocsin olyan probléma fordul elő, amit a kis műhelyekben nem tudtak megoldani, magyarán komoly szaktudásra, vagy diagnosztikai műszert igénylő beavatkozásra van szükség. A szezonális felkészítő ajánlatok azonban népszerűek az idős autósok körében is: a tavaszi és a téli átvizsgálás kapcsán sokan fordulnak márkakereskedésekhez. Az egyéb szolgáltatások, – mint például a gumitárolás vagy a műszaki vizsga -, is plusz ügyfeleket hoznak.