Gyakorlatilag már az S-osztály Coupé bemutatásakor lehetett tudni, hogy a Mercedes feltámasztja az óriáskabrió műfaját, és vászontetős luxusautót épít a kétajtós modellből.
A kabrió pont úgy néz ki, ahogy elképzelnénk: nincs rajta semmi felesleges sallang, orra, sőt, fara is hűen követi a kupé által kijelölt irányt, egyedül a vászontető változott – ez persze természetesen nem igaz, számtalan alkatrészt és karosszériaelemet kell újratervezni, hogy nyitott és csukott tetővel is harmonikus legyen a kabrió, de az összhatás maradt a régi.
A Mercedes a lenyitható fémtető helyett bölcsen az elegánsabb, helytakarékosabb vászontető mellett döntött – ugyanezt az elvet követték a C-osztályos kabriónál, amelyet hivatalosan még szintén nem mutattak be.
Az S-osztályos kabrióról nincsenek műszaki információink, ám nincs okunk feltételezni, hogy a hajtáslánckínálat eltérne a kupéétól, így a csúcsot az S500, majd nem sokkal később az S63 AMG és S65 AMG modellek képviselik.
Ez a nem sokkal később akár egy éven belül is lehet: a kabrió várhatóan még az idén piacra kerül, mostanában pedig rendkívül gyorsan követik az AMG-verziók az alapkivitelű Mercedes modelleket.
A kiegészítő technológiák terén szintén az S-Coupé fog diktálni, a kristályokkal díszített LED-es fényszórótól a kátyúkisimító felfüggesztésen át a kanyarban aktívan bedőlő futóműig.
Ha jól számolunk, az S-Cabriolet lesz az utolsó a luxusautó rendkívül népes családjában, miután a közelmúltban a Maybach és a Pullman verziók is bemutatkoztak.