Hivatalos információk még egyáltalán nem állnak rendelkezésre, jól tájékozott források szerint azonban a Suzuki szakítana a második generáció óta alkalmazott, harmonikus formával, és valami radikálisabbat alkotna.
Ha a Genfi Autószalonon bemutatott újdonságokból kell kiindulnunk, olyan nagyon formabontó mégsem lehet a 2017-re várt Swift: az iK-2, amely egy fél számmal nagyobb ferdehátúként lép majd piacra, inkább igazodik az aktuális divathoz, mint diktálja azt.
Másfelől viszont a lemezek alatt komoly változásokra számítunk. Biztosra vehető az imént említett iK-2-ben (nyitóképünkön) debütált egyliteres ‘Boosterjet’ turbómotor bevezetése, és az iM-4 fedélzetén alkalmazott fékenergia-visszatápláló mikrohibrid-technológia is megjelenhet.
Ugyanakkor ne feledjük, hogy a Suzuki valódi hibrid hajtással is rendelkezik: idén télen már második verziójában mutatkozott be a Swift R.E. (jobbra). A range extenderrel, azaz hatótávolság-növelő generátorral felszerelt elektromos verzióban egy egyszerűsített konnektoros hibrid hajtáslánc dolgozik. A 660 köbcentis, háromhengeres benzinmotor elsődleges feladata az akkuk töltése. Még mielőtt beindulna, akár 25,5 kilométert tud megtenni az autó, az átlagos üzemanyag-fogyasztás alig több mint 2 liter/100 km.