Amikor a Suzuki bemutatta két újdonságát a Genfi Autószalonon, egy percig sem titkolták, hogy az egyelőre csak iK-2 néven futó, négyméteres ferdehátú már jövőre piacra kerül – nem volnánk meglepve, ha a Swift radikálisan átalakult utódját tisztelhetnénk benne, noha a márka kisautójának nyugdíjazására eredetileg később számítottunk.
A legfrissebb hírek szerint azonban nem csak az elsőkerék-hajtású kisautó, hanem az összkerekes, néhány milliméter híján 3,7 méteres terepjárócska is utcaéretté fejlődhet két éven belül.
A tanulmányok fontos új hajtáslánc-technológiákat mutattak be: az iK-2 fedélzetén debütált a márka 1,0 literes, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotorja. Ennek teljesítményéről egyelőre csak találgatni lehet; még azt sem tudjuk, hány hengeres. Egy másik motorral, a dupla injektoros, nagy sűrítésű 1,2 Dualjettel szerelik a Suzuki első, szériaérett hibrid rendszerét, amely a fékenergia-visszanyerés és start-stop mellett a hajtásba is képes besegíteni.
Egyelőre nem tudni pontosan, hogy a Jimny-nél alacsonyabb, ám nagyobb tengelytávú terepjárócska valódi offroad-harcosként vagy inkább a városi szabadidőjárművek új képviselőjeként lép-e színre jövőre.