A feleslegessé vált megyei e-matricák visszaváltása március 15-én éjfélig kezdeményezhető. A megyei matricák használatára, területi érvényességére vonatkozó szabályok megváltoztatása, illetve egyes gyorsforgalmi utak díjmentesítése miatt visszaváltható minden olyan, január 1. és 31. között megvásárolt megyei e-matrica, amelyet csak a február 1-jétől újból díjmentes úthálózaton használtak, vagy a megyei e-matricák területi hatályának újraértelmezése miatt feleslegessé vált.
A megyei matricák visszaváltását elektronikus vagy postai úton, illetve személyesen a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) országszerte 17 helyen megtalálható ügyfélszolgálati irodáiban lehet kezdeményezni. A vidéki ügyfélszolgálati irodák március 13-án, pénteken 8-16 óra között tartanak nyitva, szombaton és vasárnap zárva vannak.
Budaörsön pénteken 7-19 óra között, szombaton és vasárnap 8-16 óra között tart nyitva az ügyfélszolgálati iroda, Budapesten a Szilas pihenőnél pedig pénteken, szombaton és vasárnap is 0-24 órában működik. Postai ügyintézés esetében a küldemény postai feladás dátumát (dátumos pecsét) veszik figyelembe, amely nem lehet későbbi, mint 2015. március 15.
Elektronikus úton március 15-én, vasárnap éjfélig lehet kezdeményezni a feleslegessé vált e-matrica visszaváltását. Elektronikus úton a nemzetiutdij.hu honlap „Megyei e-matrica visszaváltása” menüpont alatt található elektronikus űrlap kitöltésével igényelhető vissza a feleslegessé vált e-matrica ára.