Két év múlva, januárban veszi kezdetét az a globális együttműködés, amelynek keretében a Toyota biztosítja a nemzetközi és nemzeti olimpiai bizottságok gépjárműveit. A megállapodás az első évben csak Japánra érvényes, 2017 januárjától válik nemzetközi hatályúvá, így a 2016-os brazíliai játékokon még nem találkozhatunk a japán gyártó autóival.
Azt követően viszont egészen 2024-ig kizárólag a világ jelenlegi legnagyobb autógyártója biztosíthatja a játékok szervezőinek járműveit – a híradás nem tér ki erre, de vélhetően a Toyota-csoport minden márkája, így a Lexus és az észak-amerikai Scion is szóba jöhet a partnerség kapcsán. A Toyota-csoport érdekeltségi körébe tartozik még a Daihatsu, a Subaru (a tulajdonos Fuji Heavy Industries 16,5 százalékban a Toyotáé), az Isuzu (5,9%), sőt, a világ legértékesebb márkái között számon tartott, amerikai Tesla Motors (10%) is.
A Toyota egyébként nem csak gépjárműveket hanem mobilitási szolgáltatásokat, tömegközlekedési szolgáltatásokat és közlekedésbiztonsági megoldásokat is szállít az olimpiák szervezőinek.
Sem a Toyota, sem a Nemzetközi Olimpiai Bizottság nem számszerűsítette a nyolc éves partneri szerződés konkrét értékét. Japán lapok azonban tudni vélik, hogy mintegy 239 milliárd forintnak megfelelő összegről van szó. Ez nagyjából négyszerese a hasonló támogatói szerződésekért eddig kifizetett pénzeknek.
Azt már korábban bejelentették, hogy a Toyota hidrogén üzemanyag-cellás technológiája kulcsszerephez jut majd a 2020-as tokiói nyári olimpián. A japán kormány kötelezettséget vállalt, hogy a 2020-as olimpia idejére mintegy 110 milliárd forint értékben fejleszti az ország hidrogéninfrastruktúráját.