Közös platformon, az MRA padlón fog nyugodni a Mercedes minden hátsókerék-hajtású modellje: a jövőre érkező E-osztály is megkapja azt a padlólemezt, amelyre a C-osztály és az S-Merci épül. Ez egyben azt is jelenti, hogy az új, ötödik generációs E-osztály, a W213 nagyobb, tágasabb és könnyebb lesz elődjénél.
A C-osztálynál bevált esztétikai stratégia, azaz a zászlóshajó másolása a jelek szerint az E-osztály tervezőinek is bejött, már az álcázott prototípuson is látható, hogy ívesebb, harciasabb a dizájn, mint a jelenlegi, tudatosan szögletesre szabott autóé.
Ahogy a külső, a belső dizájn is átlényegül. Bejön a képbe a táblaszámítógépet imitáló, középkonzol fölött lebegő kezelőfelület, a műszeregység pedig félig vagy teljesen digitális lesz.
A hajtásláncok kínálatában két újdonságra számítunk, mindkettő a C-osztályból érkezik: a 350 e konnektoros hibrid ugyanúgy logikus lépés, mint az AMG négyliteres, nyolchengeres turbómotorja, amely azonban a E-osztály fedélzetén jóval nagyobb, vélhetően 600 lóerőt meghaladó teljesítményre lesz képes. Ezekre a kérdésekre azonban még két évig nem kapunk választ, először ugyanis az alapmodellek mutatkoznak be, 2016 vége felé, és csak később érkeznek a különleges verziók, beleértve a kombit, a kupét és a kabriót is.