A dízeleknek megvan a maga helye az autótuning világában, de speciel ha a kecses, bár kissé nehézkes BMW Z4-ből képzelünk el egy épített sportautót, abba aligha gázolajat tankolnánk.
Márpedig az AC Schnitzer legújabb alkotása dízelmotort kapott, nem is akármilyent: az X5 és X6 modellek legnagyobb hathengeresét, a háromliteres M50d blokkot. Ez eredeti állapotában 381 lóerőre és iszonyú 740 Nm nyomatékra képes. A beépítés előtt azért becsületből még belenyúltak a vezérlésbe, valamint lecserélték a kipufogót, így a csúcsdízel Z4 430 lóerőt és 840 Nm-t tud.
Ez önmagában is szép, de különösen az, ha hozzávesszük, hogy különböző módosításokkal 131 kilogrammot faragtak le az autó tömegéből: szénszálas panelre cserélték az első kerékdobokat, az első légterelőt, a szellőzőnyílással ellátott motorházfedelet. Karbonlemez a tető, a hátsó kötény és a csomagtér fedele is; a keréktárcsák kovácsolt alumínium darabok. Az ülések váza is szénszálas kompozit anyagból készült.
Az így elért 1469 kilós menetkész tömeggel csodát tesz a nyolcfokozatú automata váltó elé fogott hathengeres: az előző generációs (E92) M3-ból átemelt, részlegesen önzáró differenciálművön keresztül a hátsó kerekekre ömlő nyomaték 4,5 másodperc alatt gyorsítja százra az autót, a végsebesség meghaladja a 300 km/órát. Ekkora tempónál elkél a 30 mm-rel ültetett, versenyhangolású, állítható felfüggesztés és a nagyteljesítményű fékrendszer.
Jelen formájában az ACZ4 5.0d sajnos nem eladó, alkotórészei azonban külön-külön megvásárolhatóak. Elméleti árat azért a rend kedvéért kalkuláltak az autóra: kis híján 114 ezer euró, azaz 34,6 millió forintba fájna – azaz dehogy fájna!