Az Audi hibrid versenyautója tavaly győzni tudott Le Mans-ban – ez jó hír. A WEC tavalyi idényében azonban a Toyota vitte el a bajnoki címet, így az Audinak idén fel kell kötnie a gatyát.
A jelek szerint meg is tették: az új évadra alaposan átdolgozott versenyautóval készültek. Az R18 e-tron quattro áramlástanilag tökéletesített karosszériát kapott, több levegő jut a fékeknek. Újrarajzolták a LED-es, lézeres fényszórókat, módosították az első kerékíveket, a motortér burkolatát, az alapvető vázszerkezet azonban a tavalyi. Az LMP1 géposztályba tartozó Audi tömege csupán 870 kg.
A legfontosabb persze a hajtáslánc továbbfejlesztése volt. Megnövelték az energiavisszanyerés mértékét, a villanymotor teljesítményét 272 lóerőre növelték, míg a lendkerekes fékenergia-tároló rendszer az eddiginél 17 százalékkal több energiát, 700 kilojoule-t képes elraktározni. A 4,0 literes, hathengeres dízelmotor 558 lóerős, a teljes hajtáslánc körönkénti üzemanyagfogyasztása 2,5 százalékkal csökkent, igazodva az FIA szigorodó előírásaihoz. A következő évadban összesen öt blokkot használhatnak a csapatok.