Kissé kaotikussá vált az utóbbi időben a Caterham Seven modellkínálata: a típusokat jelző számok hol a motorteljesítményt jelölték, hol a LE/tonna arányt, és csak az elvakult rajongók voltak képesek nyomon követni a rengeteg különkiadást, módosított verziót.
A jelek szerint a gyár is érezte, hogy ez így nem mehet tovább, ezért új motorokkal, új elnevezésekkel és új felszereltségi szintekkel tettek rendet a zavarban.
A kínálat alja és  csúcsa megmarad: a belépőmodell továbbra is a 660 köbcentis, háromhengeres Suzuki-motorral hajtott, merev hátsó tengelyes Seven 160, míg a legizmosabb modell a Seven 620, 310 lóerővel. A kettő között három új modell foglal helyet, az alábbiak szerint:
Ésszerűsítik a zsigeri sportautót 1
Ésszerűsítik a zsigeri sportautót 13
A Seven 270 egy 1,6 literes, változó szelepvezérlésű Ford motort kapott; a Duratec Ti-VCT ezen változatát 2011-ben vezette be a Ford. A Seven 360 az R300 versenyautóban is szolgáló, kétliteres Ford blokkot kapja meg, akárcsak a Seven 420, ahol azonban száraz karteres kenéssel és egyéb módosításokkal tették izgalmasabbá és erősebbé a négyhengeres blokkot.
A megújult kínálatnak a minden modellhez választható, kétféle felszereltségi csomag is a része: az ‘S’ pakk a kényelemre helyezi a hangsúlyt, kárpitozott utasteret, magas szélvédőt, vászontetőt, oldalsó ablakokat, bőrüléseket kínál, míg a sportcélú felhasználásra kihegyezett ‘R’ csomag nem csak Momo kormányt és szénszálas műszerfalat, de többek között váltóvillámot, részlegesen önzáró differenciálművet, sportfutóművet, módosított fékeket, könnyített lendkereket és négypontos öveket is tartalmaz.
Ésszerűsítik a zsigeri sportautót 14