Egyelőre a Keleti a vágállomás

Tágas, szellős, gigantikus állomások

Tágas, szellős, gigantikus állomások

A második szakaszához érkezett az úgynevezett járműkísérői beavatkozás nélküli tesztidőszak: a március 28-29-i hétvégén a teljes vonalon járműkísérő nélkül fognak futni a szerelvények. A speciális próbákra a végleges használatbavételi engedély megszerzéséhez van szükség. A vonalnak bizonyítania kell, hogy éles helyzetben is biztonságosan és kiszámíthatóan működik a rendszer emberi beavatkozás nélkül.

A jelenlegi utasforgalmi próbaüzemben is automata üzemmódban közlekednek a járművek, a szerelvényeken van ugyan ideiglenes vezetőfülke, az abban tartózkodó járműkísérők feladata azonban csak annyi, hogy felügyeljék a járművek mozgását és probléma esetén beavatkozzanak, a szerelvények mozgatását, irányítását a központi automata vonatvezérlő rendszer látja el.

A végleges használatbavételi engedély kiadása után elbontják az ideiglenes vezetőfülkéket, és az automata üzemmódban történő vonatmozgásokat felügyelő járműkísérők helyett a központi és az állomási diszpécserek biztonsági felügyelete mellett járnak majd a szerelvények. A BKK szerint a csaknem egy év során semmilyen biztonságkritikus probléma nem történt.

Ha az eljárások során nem tapasztalnak rendellenességet a szakemberek, akkor várhatóan április közepén indul a kéthetes, utasforgalomban zajló próbaüzem. A metró helyett a BKK pótlóbuszokat állít forgalomba, amelyek Újbuda-központot, a Fővám teret és a Kálvin teret nem érintik majd, ezek a megállóhelyek a 47-es és a 49-es villamossal közelíthetőek meg, amelyek kétszer gyakrabban járnak, 3-4 percenként követik egymást.