Egyelőre a Keleti a vágállomás
Egyelőre a Keleti a vágállomás
Fotó megosztása:
Az első napokban gyakoriak voltak a közterületesek a metrón
Az első napokban gyakoriak voltak a közterületesek a metrón
Fotó megosztása:
Tágas, szellős, gigantikus állomások
Tágas, szellős, gigantikus állomások
Fotó megosztása:
Száz metrót, ezeret!
Száz metrót, ezeret!
Fotó megosztása:
Végtelen mozgólépcső
Végtelen mozgólépcső
Fotó megosztása:
A-betű a gerendák közt
A-betű a gerendák közt
Fotó megosztása:
Vajon mikor lép ki rá valami önjelölt hős?
Vajon mikor lép ki rá valami önjelölt hős?
Fotó megosztása:
Metróban fotózkodni menő?
Metróban fotózkodni menő?
Fotó megosztása:
Mozaikok a falakon
Mozaikok a falakon
Fotó megosztása:
Egy színes állomás
Egy színes állomás
Fotó megosztása:
Egyirányú utca volna?
Egyirányú utca volna?
Fotó megosztása:
Ritka az a metróállomás, ahová a napfény is leszűrődik
Ritka az a metróállomás, ahová a napfény is leszűrődik
Fotó megosztása:
Na, ettől bikás a megálló neve
Na, ettől bikás a megálló neve
Fotó megosztása:
Ez a Kelenföldi pályaudvar a föld alatt...
Ez a Kelenföldi pályaudvar a föld alatt...
Fotó megosztása:
... és ilyen fent
... és ilyen fent
Fotó megosztása:
Európai szintű táblázás
Európai szintű táblázás
Fotó megosztása:
Ami ide vezet
Ami ide vezet
Fotó megosztása:
Tágas, szellős, gigantikus állomások
A második szakaszához érkezett az úgynevezett járműkísérői beavatkozás nélküli tesztidőszak: a március 28-29-i hétvégén a teljes vonalon járműkísérő nélkül fognak futni a szerelvények. A speciális próbákra a végleges használatbavételi engedély megszerzéséhez van szükség. A vonalnak bizonyítania kell, hogy éles helyzetben is biztonságosan és kiszámíthatóan működik a rendszer emberi beavatkozás nélkül.
A jelenlegi utasforgalmi próbaüzemben is automata üzemmódban közlekednek a járművek, a szerelvényeken van ugyan ideiglenes vezetőfülke, az abban tartózkodó járműkísérők feladata azonban csak annyi, hogy felügyeljék a járművek mozgását és probléma esetén beavatkozzanak, a szerelvények mozgatását, irányítását a központi automata vonatvezérlő rendszer látja el.
A végleges használatbavételi engedély kiadása után elbontják az ideiglenes vezetőfülkéket, és az automata üzemmódban történő vonatmozgásokat felügyelő járműkísérők helyett a központi és az állomási diszpécserek biztonsági felügyelete mellett járnak majd a szerelvények. A BKK szerint a csaknem egy év során semmilyen biztonságkritikus probléma nem történt.
Ha az eljárások során nem tapasztalnak rendellenességet a szakemberek, akkor várhatóan április közepén indul a kéthetes, utasforgalomban zajló próbaüzem. A metró helyett a BKK pótlóbuszokat állít forgalomba, amelyek Újbuda-központot, a Fővám teret és a Kálvin teret nem érintik majd, ezek a megállóhelyek a 47-es és a 49-es villamossal közelíthetőek meg, amelyek kétszer gyakrabban járnak, 3-4 percenként követik egymást.