A bevált receptet új eszközökkel megvalósítva a tömegcsökkentésre összpontosít a Toyota új generációs, globális architektúrája, amely kisebb, könnyebb komponensek alkalmazásával igyekszik csökkenteni a járművek tömegét, illetve minél mélyebbre vinni azok tömegközéppontját. Mindezt a padlólemez és a hajtáslánc-komponensek összehangolt, párhuzamos fejlesztésével igyekszik megvalósítani, ami nem csak eredményesebbé, de költséghatékonyabbá is teszi a folyamatot.
A hely- és anyagtakarékos, integrált fejlesztés révén jelentős, akár 15 százalékos teljesítménynövekedés érhető el, akár negyedével kisebb üzemanyag-fogyasztás mellett, miközben az új elvek szerint konstruált vázszerkezet kisebb tömege ellenére akár 30-65 százalékkal nagyobb torziós szilárdságot eredményezhet.
Az új architektúrára épülő járművek első képviselője, egy középkategóriás, elsőkerék-hajtású modell még idén piacra kerülhet. A későbbiekben önálló padlólemezekre, de ugyanezt az átfogó technológiát alkalmazva készítenek el kompakt és nagyautókat, illetve összkerék-hajtású típusokat. A Toyota úgy tervezi, hogy 2020-ra globális termelésének mintegy 50 százaléka már az új padlólemezre épülhet.
A fejlesztési tervek egyébként nem csak a termékekre, hanem a gyártástechnológiára is kiterjednek: a Toyota olyan szinergiát kíván kialakítani a világ különböző részein működő üzemei között, amivel hatékonyan tudna kiaknázni minden, esetlegesen felszabaduló gyártókapacitást, és ezzel a jelenlegi 70 százalékról 90 százalékra tudná növelni üzemeinek átlagos kihasználtságát. A fejlesztés részeként drasztikusan csökkenteni kívánják az új modellek gyártósorának telepítésével járó költségeket, az így felszabaduló erőforrásokat pedig a termékfejlesztésre fordíthatnák.