Először 1940-ben, egy tanulmányautónál használta a Continental nevet a Lincoln. Ettől fogva több mint hatvan éven és kilenc generáción át vezette a márka presztízslistáját a típus, míg végül 2002-ben nyugdíjazták az elnevezést.
Most viszont visszatér gyökereihez a márka: új, nagyméretű tanulmányautójuk visszakapta a legendás típusjelzést. A Lincoln Continental Concept mindazonáltal nem mondható teljesen hagyományhűnek, hiszen tervezői eldobták az osztott hűtőmaszkot, és egy kifejezetten agresszív, modern rácsot építettek a helyére.
Régi-új trónkövetelő a luxuskategóriában 1
Régi-új trónkövetelő a luxuskategóriában 23
A maszk mögött egy új fejlesztésű, 3,0 literes EcoBoost motor dolgozik; ennek teljesítményéről (és az autó számos egyéb részletéről) a két nap múlva kezdődő, New York-i Autószalonon közölnek információt. A további, fejlett technológiák sorában adaptív kormányzást, ütközés előtti védelmi rendszerek, gyalogosfelismerés, parkolórobot és körkörös kamerarendszer található. 
Az ajtózárak a kilincs érintésére nyílnak, a fényszórók LED mátrix típusúak, lézeres távfénnyel, a napfénytető pedig gombnyomásra elsötétedik, kiszűrve az UV-sugárzás 99 százalékát, és akár 8 fokkal csökkentve az utastér hőmérsékletét.
Régi-új trónkövetelő a luxuskategóriában 24
Az utastérben nem ez az egyetlen kényeztető megoldás: az első ülések 30 irányban állíthatók, hátlapjukon lecsatolható, finom bőrből készített táska található. A jobb hátsó ülés fekvőfotellé alakítható, ilyenkor az anyósülés előre csúszik, hátul számítógépes asztalka hajtható elő a padlókonzolból, ami egyébként pezsgőhűtőt is rejt.
Különösen igényes az anyagválasztás, Alcantara/bőr ülések, gyapjú padlószőnyeg, rózsaarany részletek és krómozás fokozza az eleganciát, a belső világítás rejtett.
Régi-új trónkövetelő a luxuskategóriában 25
A tanulmányautót már jövőre követi a sorozatgyártású változat.