Megújult, frissített: latinul ezt jelenti a Kia legújabb tanulmányának kevéssé fantáziadús elnevezése. A név első hangzásra sántít is, hiszen nem vadonatúj konstrukcióról van szó: a Novo a Cerato módosított padlólemezére épül, motorja pedig az az 1,6 literes, közvetlen benzinbefecskendezéses T-GDI turbómotor, amelyhez a márka új fejlesztésű, hétfokozatú duplakuplungos váltóját társították.
Azonban ez az autó egyetlen földhöz ragadt eleme. A lézeres fényszóróktól az ujjlenyomat-leolvasós felhasználó-azonosítón át a különleges, adaptív konkáv profilú abroncsokig tele van innovatív megoldásokkal – utóbbi futófelületének közepén széles vájat húzódik végig, ami egyrészt maximális vízelvezetést, másrészt hatékony hűtést biztosít, ráadásul az abroncs gördülési ellenállása is nagyban lecsökken.
A letisztult utastérben négy különálló bőrülést találunk, integrált biztonsági övekkel. A hagyományos műszereket háromdimenziós hologram helyettesíti, a kormánykerék mellett, az egyéni beállításokat előhívó ujjlenyomat-olvasó mellett „vakon” kezelhető érintőfelület szolgál egy sor funkció kezelésére.
Nem véletlen a minimalista berendezés: alkotói olyan járművet kívántak létrehozni, amely megnyugtató környezetet kínálhat a leterhelt, stresszben élő városlakóknak.
A Novo nem egy konkrét modell előtanulmánya, sorozatgyártásba vételét nem tervezi a Kia.