Az NX optikáját idomították a nagyobb RX méretéhez és presztízséhez, kiegészítve egy még annál sem alkalmazott stíluselemmel: a „hiányzó C-oszlop” trükkjét mostanában egyre többen alkalmazzák az autóiparban, a Lexusnál most fordul elő először, de kifejezetten jól mutat, és pont az eddigi generációk legsutább részletét sikerült vele feldobniuk.
Az utastérben különleges anyagok, lézerrel metszett díszítőelemek, opciós, színes head-up kijelző, 12,3 colos központi monitor határozza meg a hangulatot. A váltókar lekerült a padlókonzolra, a hátsó lábtér megnőtt, új szolgáltatás a panoráma-napfénytető.  
Űrszobor a legújabb Lexus 1
Űrszobor a legújabb Lexus 157
Az autó egyelőre kétféle hajtáslánccal lép színre: az RX350 3,5 literes hathengerese 300 lóerőt ad le, a közvetlen benzinbefecskendezéses motorhoz nyolcfokozatú automata csatlakozik. Az RX450h hibrid szintén 3,5 V6 Atkinson-ciklusú benzinmotorjához villanymotor-generátor csatlakozik, az összteljesítmény 300 LE körüli – érdekes elképzelés, hogy nincs teljesítménykülönbség a két hajtáslánc között.
A merevebb karosszéria alacsonyabb zajszintet és jobb vezethetőséget eredményez. Elöl MacPherson rugóstagokat, hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztést találunk, az opciós adaptív csillapítás első ízben érhető el az RX-hez, és a karosszéria dőlését is kontrollálja ívmenetben.
Űrszobor a legújabb Lexus 158
Az RX biztonsági felszereltségét alaposan kibővítették: a Lexus Safety System+ ütközés előtti biztonsági rendszert, sávelhagyásra figyelmeztető és sávban tartó berendezést, automatikus vezérlésű távfényt, adaptív tempomatot, ütközésgátló automata fékrendszert, körkörös kamerarendszert, holttérfigyelést és egyéb tételeket tartalmaz.
Az RX másik újdonsága, hogy a kizárólag összkerékhajtással kérhető F Sport kivitel mindkét hajtáslánchoz rendelhető. Nem pusztán optikai tuningról van szó, mert bár más a hűtőmaszk és a keréktárcsák, az utastérben teljesen más műszerfalat, sportkormányt és váltófüleket találunk. A csomagnak része az aktív stabilizátor, ami ívmenetben szinte teljesen megakadályozza a karosszéria oldaldőlését, a menetstabilizáló  rendszer pedig külön sportfokozattal rendelkezik.
Űrszobor a legújabb Lexus 159