A Subaru BRZ (Toyota GT86) népszerűségénél csak egy valami egyértelműbb: a rajongók szeretnének minél nagyobb teljesítményt látni az adatlapon. A közelmúltban kívánságuk félig teljesült, hiszen a japán belföldi Super GT bajnokságra felkészített autó motorja 350 büszke lóerőt mozgósít.
Most még egy lépéssel közelebb kerültünk a nagy álom megvalósulásához: a New Yorkban leleplezett STI tanulmány ennek a versenyautónak a motorját kapta meg, annak ellenére, hogy nem kifejezetten pályaautóról, hanem az STI (Subaru Tecnica International) civil ügyfeleket célzó üzletágait – azaz a tuningalkatrészeket és a komplett átépítéseket – demonstráló bemutató járműről van szó.
A 350 lóerős blokk mellé STI felfüggesztés és fékrendszer került, számos látványos optikai és aerodinamikai kiegészítő mellett. A középkonzolon egyedi versenykijelző kapott helyet, amely többek között megjeleníti a négy abroncs hőmérsékletét, a hossz- és keresztirányú gyorsulást, a fojtószelep pillanatnyi állását, és stopperóra is van benne.
Nem tudni, hogy jelen formájában valaha megvásárolható lesz-e a szuper-BRZ; a koncepció gyenge láncszeme a motor, ám egy kevésbé extrém, hosszabb élettartamú hajtáslánccal alighanem slágertermék lehetne az agresszív kis kupé, és nem csak Amerikában.