Az Audi RS5 TDI-e tanulmány fedélzetén a vezess.hu munkatársa is belekóstolt abba a technológiába, amely a Volkswagen-csoport (egyelőre prémium és luxuskategóriás) dízelmotorjainak jövőjét képviseli. Hamarosan azonban az átlagember is megismerheti az elektromos kompresszorral kiegészített turbódízelek erényeit – mármint azok az átlagemberek, akik megengedhetik maguknak az Audi Q7 csúcsmodelljét.
A 2016-ban debütáló SQ7 a jelenlegi hírek szerint V8-as dízelmotort kaphat. Ez leginkább a Porsche Cayenne S-ből ismerős, ott 385 lóerőre képes erőforrás lehet, esetleg 4,2 helyett 4,0 literes lökettérfogattal. Az SQ7 teljesítménye elérheti a 400 lóerőt, a forgatónyomaték a 850 Nm-t. A hírek szerint egyébként ugyanez a blokk kerül majd a Bentley Bentayga szuperterepjáróba is, értelemszerűen még nagyobb teljesítménnyel.
A jövőre színre lépő SQ7-nek lépést kell tartania a piac legerősebb dízeljeivel, mindenekelőtt a 381 lóerős BMW X5 M50d-vel, amely 5,3 másodperc alatt gyorsul százra. Mivel a Q7 jelenlegi legerősebb dízelverziója 272 lóerős, háromliteres motorjával 6,5 másodpercre képes, nem tűnik elérhetetlenül távolinak lefaragni azt az egy másodpercet.