Amikor a Citroën bemutatta a Cactus tanulmányt, senki nem gondolta, hogy meg merik építeni. Aztán nem hogy megtették, sikerre is vitték: a C4 család bohókás családi járgánya a közelmúltban nem csak az év legjobb formaterve díjat nyerte el, hanem a vezess.hu tetszését is, ha nem is osztatlanul.
A most bemutatott Aircross persze nem közútra termett, hanem terepre, ezért az Airbump légbuborékok helyét másfajta újítások vették át: az Alloy Bump alumínium méhsejt szerkezetből épül fel, és a terepen elszenvedhető apróbb ütésektől védi oldalról az autót. Az Air Signs ellenben egyszerre markáns optikai elem és hatékony aerodinamikai innováció: a hátsó ablak krómozott kerete a menetszél elsimítását szolgálja, akár csak az elöl elhelyezett, függőleges rések.
A B-oszlop nélküli szerkezet révén könnyen megközelíthető utastérben masszív, túlméretes fotelek várják az utasokat, vidám kárpitjuk és a gyereküléseket idéző, körkörös fejtámla egyszerre kelti biztonság és fényűzés érzését.
Miközben a Cactusban semmi tárolóhely nem jutott a két első ülés közé, az Aircrossban egyetlen hatalmas rakodóüreg tölti be a teret. További rakodófelületek várnak az ajtókon és a műszerfal felső részén.
Kezelőszervekben tudatosan nem bővelkedik az Aircross: a két érintőképernyőn keresztül minden elintézhető az autóban. A 12 colos panorámamonitorok egyike egyetlen mozdulattal, motorosan áttolható az utas elé, ugyanakkor a kettőt egymás mellé helyezve folytonos, extra széles kijelzővé válnak.
Az utasok közötti kommunikációt az ülésekbe épített mikrofonok és hangszórók segítik: így célzottan beszélgethetnek egymással, anélkül, hogy a többieket zavarnák. Az autó környezetéről kívül elhelyezett webkamerákkal rögzíthetünk felvételt, amit aztán navigációs metaadatokkal megspékelve fel is tölthetünk a világhálóra, hadd lássák a barátaink, merre járunk, és hogy lehet odajutni.
Az Aircross utazásra termett, de vezetése is izgalmas élménynek ígérkezik. A konnektoros hibrid hajtáslánc belsőégésű eleme egy 220 LE-s, 275 Nm nyomatékú 1,6 literes turbómotor; a 95 lóerős villanymotor a hátsó tengelyt hajtja 200 Nm-rel. A lítium-ion akkuk egy feltöltéssel (3,5 óra) 50 kilométernyi emissziómentes közlekedést tesznek lehetővé. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 1,7 liter/100 km, a CO2-kibocsátás 39 g/km, miközben a 458 centis autó 4,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára.