Annak idején a Vezess.hu is többször írt az autóipar sokak szerint ésszerűségen túlmutató igyekezetén, hogy minél több áttételt zsúfoljanak be egy sebességváltóba. A ZF szakemberei már négy évvel ezelőtt kilencben maximálták a racionális fokozatszámot: az erőátviteli specialista véleménye szerint e fölött már szükségtelenül bonyolult, összetett és nagy lesz a váltómű, a megnövelt áttételi arány nem képes kompenzálni a jelentős komplexitásból adódó energiaveszteségeket, sem az elszabaduló költségeket.
Az autóipart persze hidegen hagyták a figyelmeztetések, és a Hyundaitól a Volkswagenen át a Fordig sokan bejelentették, hogy tízfokozatú automata sebességváltót fejlesztenek. Az amerikai óriáscég 2017-es modellévi, azaz jövőre bemutatandó csúcs-pickupja, az F-150 Raptor már hivatalosan is tízgangos automatát kap.
A Ford azonban most még tovább lép: a felszínre került ugyanis egy szabadalmi bejegyzés, amelyben levédették a tizenegy fokozatú automata sebességváltó sémáját, rögtön három lehetséges konfigurációban.
A bejegyzés még 2013-ra datálható, ami arra enged következtetni, hogy nem olyan sürgős a Ford számára a giga-sebváltó megépítése. Sőt, a cég hajtáslánc-fejlesztési részlegének szóvivője szerint egyáltalán nem biztos, hogy valaha elkészül a 11-es váltó: a szabadalom csupán arra szolgál, hogy ötleteiket levédjék, de arra nem garancia, hogy hasznosítják is azokat.