A napokban már mindent megírtunk az Audi közelgő csúcs-szabadidőjárművéről, a QS7-esről, amit a dolgok jelenlegi állása szerint tudni lehet: a nagy SUV az Audi egyelőre kísérleti stádiumú, elektromos kompresszorral erősített turbódízel-technológiáját kapja meg. 
Ebben elektromos légsűrítővel hidalják át a kezdeti turbólyukat, így biztosítva a magas fajlagos teljesítményt és a kedvező üzemanyag-fogyasztást. Bár az Audi erről nem nyilatkozott, minden bizonnyal az a négyliteres, nyolchengeres dízelmotor kerül majd be a QS7 orrába, amely jelenleg (4,2 literes lökettérfogattal) a Porsche Cayenne-ben szolgál, és amelyet később a Bentley Bentayga is megkap majd.
A prototípus egyébként meglehetősen visszafogottan adja elő magát: elölről csupán a ködfényszóró krómozott kerete, valamint a fémszínű kartervédelem árulkodik arról, hogy nem hétköznapi modellről van szó. A hátulnézet már árulkodóbb: a kétszer kettő kipufogóvég egyértelműen nyolchengeres motort jelez.
Kémfotókon a csúcs-Audi 1
Kémfotókon a csúcs-Audi 7
Az Audi QS7 pontos teljesítményadatai még nem ismertek; a becslések szerint több mint 400 lóerőre és 850 Nm-re számíthatunk. A nehéz autó biztos, hogy bőven 6,0 másodpercen belül gyorsul majd százra.
Felmerült egy másik Q7-variáns gondolata is: a valódi terepképességekkel rendelkező, felezővel szerelt offroad-Audi koncepciója azonban elég messze esik a márka arculatától. A gyár azonban nem zárkózik el kategorikusan az ötlettől, ha lesz rá igény, kis szériában megépíthetik.