163 lóerős dízelmotor és egy 37 lóerős villanymotor – igen, a 3008 Hybrid4-ben megismert konfigurációban is használható a Peugeot összkerekes hibrid hajtáslánca. De mennyivel izgalmasabb, ha a kétliteres dízelt az RCZ R 270 lóerős, 1,6 literes turbómotorjával váltjuk ki, és egy helyett kettő villanymotort építünk be (egyet a hátsó tengelyre, egyet a sebességváltóba integrálva), ráadásul nem 37, hanem 115 lóerősöket.
Matematikailag így büszke 500 lóerő jön ki, ami persze egyszerre soha nem mozgósítható, de kétségtelen, hogy egy 308 méretű autóban nincs is szükség erre ahhoz, hogy halálra rémítsünk mindenkit az utakon: a 308 R Hybrid kerek 4,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.
Az autón persze látszik is a teljesítmény: nyomtávját elöl és hátul 80 mm-rel megtoldották, az aszfalttal 235/35 R19 méretű abroncsokon keresztül tartja a kapcsolatot. Az elöl elhelyezkedő, hatalmas légbeömlők szélén LED futófényes irányjelzők kaptak helyet. A kék fényezés fluroeszkáló festékkel készült, amelybe üvegszemcséket kevertek, az autó hátsó harmadát matt fekete festés borítja. A faron visszafogott légterelő és fékhűtő nyílások utalnak a teljesítményre.
Az utastérben négy különálló, egyedi kárpitozású sportülés, szürke tetőkárpit és stratégiai pontokon elhelyezett piros dekorelemek határozzák meg a hangulatot. A műszerfalat különleges, háromdimenziós eljárással gyártott szövet borítja, amely puha tapintású, anélkül, hogy habbal kellene feltölteni az alatta lévő felületet, ami segíti az újrahasznosíthatóságot.
A hatfokozatú váltó az apró kormánykerékről kapcsolható, a legfontosabb adatokat head-up kijelző jeleníti meg. A középkonzolról kapcsolható a négy üzemmód: a maximális teljesítményt és 730 Nm nyomatékot mozgósító időmérő, a 400LE/530 Nm teljesítményt biztosító verseny üzemmód, amelyben az első villanymotor csupán az intenzív gyorsítások során hajt, egyébként biztosítja az akkumulátor töltését. A közúti üzem 300 lóerőt és 400 Nm-t mozgósít, és egyáltalán nem használja az első villanymotort, míg az elektromos módusban elsősorban a hátsó villanymotor hajt, az első a gázpedál állásától függően segít be.
A minél tökéletesebb tömegelosztás érdekében a tervezők az üzemanyag-tartály helyére építették be a 3 kWh kapacitású akkumulátort, a tank átkerült a csomagtartóba, a villanymotor és a két transzformátor fölé. Az akkuk konnektorról is tölthetők, mindössze 45 perc alatt elérik teljes (szerény) kapacitásukat.
A fékrendszer 380 mm-es, belső hűtésű féktárcsák és négydugattyús nyergek, hátul 290 mm-es tárcsák lassítják az autót, bár ez csak a tartalék: az autó teljes sebességtartományában, akár 250 km/óránál is elsősorban regeneratív módon, a villanymotorok segítségével lassít.