A LED-s hátsó lámpák, a módosított első hűtőmaszk, az aktualizált fényszórók és az új keréktárcsák láttán azt hihetnénk, épp csak egy enyhe félidős ráncfelvarráson esett át a spanyolok családi autója. Az új rajzolatú kormánykerék a SEAT Leonból származik.
Az ismerős vonalak mögött azonban érdemi változásokat találunk. Kezdjük a csupa kétliteres motornál, amelyek akár 15 százalékkal takarékosabbak, mint eddig: háromféle dízel (115, 150 és 184 LE), valamint kétféle benzinmotor (150 és 220 LE) jelenti a kínálatot. A legkisebb dízel (4,9 l/100 km) kivételével mindegyik erőforráshoz társítható új generációs, vitorlázó (szabadonfutó) funkcióval felvértezett DSG váltó, a 150 lovas dízel összkerékhajtással is elvihető.
Nem csupán takarékosabb, de biztonságosabb is lett az autó: a másodlagos ütközést megakadályozó, automatikus fékrendszer, holttérfigyelés, adaptív lengéscsillapítás segíti a vezető munkáját, a kényelemről és frissességről opciós masszázsülés, kulcs nélküli nyitás és indítás, illetve új generációs infotainment-rendszer gondoskodik.
A modell májustól rendelhető Európa-szerte, az első példányok nyáron érkeznek meg a kereskedésekbe.