Egy kőgazdag autóbolondnak soha ne mondd, hogy nem meri!
1930-ban Woolf Barnato, a Bentley Motors akkori elnöke pimasz kihívást kapott: nem tudja megelőzi a kor egyik leggyorsabb lokomotívját, a Calais és Cannes között közlekedő expresszt, a Kék vonatot. Barnato nem csak hogy elfogadta a kihívást, de rá is tett egy lapáttal: mire a vonat elér a csatorna partjára, ő már londoni klubjában fog szivarozni. A kalandregénybe illő kihívást sikeresen (és a történelemkönyvek tanúsága szerint áldozatok nélkül) teljesítette, a Bentley berkein belül pedig a mai napig áhítattal emlegetik a Kapitány nevét.
A Bentley a nagy megmérettetés 85. évfordulójára négy balkormányos, európai kivitelű Mulsanne Speed modellt épített Barnato tiszteletére. Az autók motorikusan megegyeznek a gyári kivitellel: a 2,7 tonnás menetkész tömegű masztodon orrában egy 537 lóerős, 1100 Nm nyomatékú ikerturbós V8-as dolgozik, az 5,6 méteres luxuslimuzin 4,9 másodperc alatt ugrik százra, végsebessége 305 km/óra.
Legendás győzelem előtt tiszteleg a Bentley ‘Blue Train’ 1
Legendás győzelem előtt tiszteleg a Bentley ‘Blue Train’ 7
Az autót természetesen a Bentley kézműves mesterei által kidolgozott részletek teszik különlegessé. Mindenekelőtt a műszerfalat díszítő, elképesztő minőségű intarzia, amely Barnato autóját ábrázolja. Emellett gravírozott felirat díszíti nem csak a küszöböt, de – a márka történetében először – a szárnyas B-betűt is, a hűtőmaszk rácshálós, mint a korabeli Speed Six modell volt.
A tervezett négy autóból (Barnato négy perccel győzte le az expresszt, ezért jelen esetben ez a bűvös szám) a legelsőhöz piknikkosárkát is kért a megrendelő. Ebben ezüst evőeszközök, hozzájuk hímzett bőr evőeszköz-tartó, kerámia tányérkészlet, kristályüveg pezsgős poharak, valamint skót angóragyapjú pléd és egy hímzett takaró található, mind-mind a legjobb nevű beszállítóktól.