A kínai piacon alapáras lesz, de ha egy csepp eszük van, más piacokon, így Európában is ajándékba adják azt a hivatalosan opcióként megrendelhető különleges fóliázást, amely első pillantásra megkülönbözteti a Scirocco GTS-t mezei rokonaitól. Hasonló sáv díszítette az eredeti, 1982-es Scirocco GTS-t is, amelyet az akkori Golf GTI-hez fűztek szoros mechanikai és esztétikai szálak.
Ez ma sem változott: motorja Golf GTI-ből átemelt, 220 lóerős, kétliteres turbómotor. A kínálatban eddig is szereplő négyhengeres kézi sebességváltóval (246 km/óra) és DSG-vel (24 km/óra) egyaránt társítható, mindkét variáns 6,5 mp alatt gyorsul százra.
Ami a megjelenés további részleteit illeti, a már említett sávozás mellett piros féknyergek, 18 colos alufelnik, valamint R-Line optikai csomag (egyedi lökhárítók fényes fekete hűtőmaszk és légbeömlők, küszöbtoldat, tetőspoiler és diffúzor) emeli ki a tömegből a sportmodellt.
Az utastérben egyedi sportkormány, acél pedálok, különleges kárpitozás, krómozott részletek, piros öltések mindenütt, valamint a GTI-stílushoz nélkülözhetetlen, golflabda-mintázatú váltógomb emelik a hangulatot.