A kupé, majd a kombi után egy harmadik változatban is bemutatta leendő zászlóshajójának előtanulmányát az Audi. Az 5,13 méteres autót adaptív légrugózása 77 milliméterrel emeli a pár hete bemutatott Prologue Avant fölé, a hatalmas, 22 colos kerekek öblében 20 colos karbon-kerámia féktárcsák dolgoznak, elöl és hátul ötlengőkaros felfüggesztés tartja irányban az autót.
A hajtáslánc a már ismert konnektoros hibrid konfigurációt követi. A 4.0 V8 TFSI benzinmotor és a nyolcfokozatú automata váltóba integrált villanymotor együtt 734 lóerőt és 900 Nm nyomatékot mozgósít. Az összkerékhajtású autó 3,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztása csupán 2,4 l/100 km. Tisztán elektromos üzemben 54 kilométer tud megtenni, a töltéshez pedig még csatlakoztatni sem kell az autót, hála a szériagyártás felé tartó indukciós töltőrendszernek.
Mivel innovatív hajtáslánca lassan már sablonossá válik, az Audi a részletekre is ráfeküdt a Prologue Allroad kidolgozásánál. A csiszolt alumínium keresztléccel megbolondított e-tron hűtőmaszk két oldalán mátrix lézer fényszórók világítanak: ez a technológia gyakorlatilag pixelenként tudja kibocsátani vagy lekapcsolni a fényt, így tetszőleges vetítési mintázat valósítható meg. Hátul háromdimenziós házba foglalt LED lámpatesteket találunk.
A beltérben a korábban megismert megoldások fogadnak: a légbeömlőket használaton kívül perforált lemez fedi, a vezető és az utas előtt, valamint a középkonzol tövében érintőképernyőket találunk, ezeket head-up kijelző egészíti ki. Hátul további érintőképernyő szolgál a különböző funkciók szabályozására, az utasok azonosítására mobiltelefonjuk szolgál.
Nem csak a funkciók, az anyaghasználat is újszerű: kék-barna fa-, illetve bőrfelületek, alumínium és Alcantara borítja a belteret.