A Fordnak esze ágában sincs a Mondeónál nagyobb autót építeni Európában, valahogy mégis szeretett volna elcsípni némi forgalmat a felső kategóriákból, ezért kitalálta a Vignale szériát, amely kézzel kidolgozott, rendkívül igényes kivitelben tálalja az amúgy eleve tágas és jól felszerelt Mondeo szolgáltatásait.
Most elérte a gyártási készültséget a projekt, jövő hónapban megérkezhetnek az ügyfelekhez az első autók, bár a Mondeo Vignale gyártása macerásabb, mint az átlagos Fordoké. A különösen igényes kárpitozás és kidolgozás mellett minden egyes példányt 100 plusz vizsgálatnak vetnek alá.
Ezen kívül persze valódi szolgáltatásokban is többet kínál a Vignale: ezen debütál Európában a Ford aktív zajszűrő rendszere, amely az utastérben elhelyezett három mikrofonnal méri, és ellentétes fázisú hanghullámok kibocsátásával oltja ki a motorzajokat.
Az ülések sem mindennapiak: tizenegy légkamrás masszázsfotelek rendelhetők, különleges, méhsejt-varrású kárpitozásukhoz pedig lézerrel szabják ki a bőrt.
A Vignale modellekhez 24 órás ügyfélkapcsolati támogatás is jár, ami a vezetőtámogató rendszereket illeti, azok viszont nem mutatnak túl a Mondeo kínálatán, ami azonban a parkolórobottól a teljes megállásra képes autonóm fékrendszeren át a táblafelismerésig eleve széles körű.
A Vignale Mondeo csak a típus legerősebb motorjaival rendelhető: a 2,0 literes benzinessel (203 vagy 240 LE), a kétliteres dízelekkel (180; illetve 210 LE-s biturbó), és a 187 lovas hibriddel.