Nem először röppennek fel a hírek a négyméteres Škoda szabadidőjárműről; a vezess.hu oldalain is foglalkoztunk a Volkswagen Taigun rokonaként színre lépő, leendő modellel. Teljes azonban a káosz, minden alkalommal mások a részletek; most éppen úgy tűnik, egy másik vonalon indul el a fejlesztés, és a Škoda Citigo/VW Up bázisú törpeterepjáró helyett az aktuális Fabiára húzzák fel a soft-roadert, mégpedig nem is olyan sokára.
A Škoda vezérkara 2020-ra évi másfél millió darabra szeretné duzzasztani eladásait, és ebben kulcsszerep jut a szabadidőjárműveknek. Még idén megérkezik a hétüléses, nagyméretű SUV, 2017-ben a vadonatúj Yeti, a kettő között pedig, legkorábban 2016 végén színre léphet a városi miniterepjáró.
Akár másfél éven belül megláthatjuk tehát, hogy hogyan képzeli a Peugeot 2008, a Renault Captur vagy a Suzuki Vitara ellenlábasát a Škoda, de nagy meglepetésekre nem számítunk: a dizájn vélhetően hű marad a Fabiához, bár az autó valamivel hosszabb, magasabb és tágasabb lesz.
Ami a technológiai tartalmat illeti, az apróság nem fogja kannibalizálni a Yeti eladásait: utóbbi ugyanis az MQB padlólemezre épül, míg a Fabia család az elődmodell modernizált platformját kapta meg, így nem csak a modern szórakoztató és vezetőtámogató funkciók egy részéből marad ki, hanem az összkerékhajtás, illetve a hibrid hajtáslánc opciója is elérhetetlen álom marad a modell számára.
Képünkön X-Tomi 2014-es fantáziarajza a Fabia Scout modellről.