Amikor a Volkswagen szinte napra pontosan egy évvel ezelőtt bemutatta félelmetes Golf R 400 tanulmányát, titkon mindenki abban reménykedett, hogy egyszer meg is építik az értelmetlen, de lenyűgöző jószágot.
Aztán gyorsan kiderült, hogy a cég nem rendelkezik olyan DSG váltóval, amely képes volna kezelni a kétliteres turbómotor 450 Nm-es nyomatékát, és ezzel bele is törődtünk a megváltoztathatatlanba: amíg el nem készül a tervbe vett, 500 Nm kapacitású, tízfokozatú váltó, addig nem lesz semmi a hiper-Golfból.
Szerencsére ebbe senki nem avatta be az ABT munkatársait, akik a maguk célratörő módján megvalósították a 400 lóerős Golf álmát.
Az alapokat ebben az esetben is az összkerékhajtású Golf R adja, 300 gyári lóerővel. Ebből új motorvezérlés, valamint kétszer két, 10 centis kályhacsőben végződő sportkipufogó-rendszer varázsolt 400-at. A maximális forgatónyomaték 380-ról 480-ra nőtt. A végsebességről és a gyorsulásról nem ejt szót az ABT, de nem lepődnénk meg, ha a meglepően visszafogott külsejű gép hozná az egykori gyári álommasina 280-as végét.
A felpiszkált Golf R-hez állítható magasságú futóművet kínál az ABT. Ez elöl minimum 10, hátul legalább 20 mm-rel ülteti le az autót, de nagy sebességű utazáshoz tovább süllyeszthető a kocsi: elöl 40, hátul 45 mm a maximális magasságvesztés mértéke. Ehhez 18-20 colos kerekek közül választhatnak az ügyfelek.