Egy maglev (magnetic levitation – mágneses lebegés) vonat megdöntötte a korábbi hasonló jármű sebességrekordját, 366 mérföld/órás (589 km/órás) sebességet ért el. A korábbi csúcs 2003-ból való, 361 mph (580 km/óra). Hagyományos vonatok között a francia TGV szerelvénye vezet 574,8 km/órával.

A Central Japan Railway Company bejelentése szerint a próba csütörtökön zajlott egy kísérleti pályán Jamanasiban.  Hét kocsiból álló szerelvénnyel száguldottak, amelyen 29 technikus utazott.

Keddre újabb próbát jelentett be a vasúttársaság, amikor is a remények szerint még gyorsabb lehet a szerelvény. Jelenleg az egyetlen közforgalmú maglev-vasútvonal Kínában, Sanghajban van. A japán társaság 2027-re tervezi hasonló Tokió és Nagoja közötti pályája megnyitását, ahol a várhatóan nem fognak ilyen tempóval száguldani a járművek. Előreláthatóan 314 mph (505 km/óra) sebességgel közlekedik majd a vonat, amellyel a 286 kilométeres távolságot 40 perc alatt teszi meg.

Így ment 500-zal korábban japán maglev-vonat:

A maglevről – Wikipédia:

A lebegő mágnesvasút, vagy gyakran használt angol rövidítéssel maglev vasút olyan vasúti rendszer, amelynél a járművek pályán tartását és hajtását a hagyományos kerekek helyett mágneses mező végzi. Elektromágnesek vannak a szerelvény aljában, amiket a kocsikban lévő akkumulátor táplál. Az azonos mágneses pólusok (a pályán illetve a vonaton) taszítják egymást. A maglev vonat részére teljesen különálló pálya kell. Ez jelentősen megdrágítja a beruházást.

A japán vonat gumikerekeken gyorsul fel, majd a 100 km/h-s sebesség elérése után a kerekek visszahúzódnak, amikor  az elektromos ellenállás nullára csökken, és a szerelvény lebegni kezd.

Kíváncsi vagy a leggyorsabb vonatokra? Kattints a képre és nézd meg a Vezess.hu top10-es gyűjteményét.

Vonat még nem ment ilyen gyorsan 1