Már egy ideje egyértelmű, hogy a McLaren szeretne beleharapni a nagyteljesítményű sportautók piaci tortájába. Az eddig csak a szupersportkocsik között játszó márka néhány hete, az 570S modell bevezetésével már ígéretes lépést tett ebbe az irányba, a Porsche 911 Turbónak, az Audi R8-nak és az AMG GT-nak azonban csak most lett igazán félni valója: megjelent ugyanis a McLaren kínálatának legmegfizethetőbb példánya, az átszámítva 52,5 millió forintért már most előrendelhető 540C.
A modell szénszálas monocoque vázszerkezete és alumínium borítópaneljei megegyeznek a nála mintegy 10 százalékkal drágább 570S komponenseivel. Eltérő azonban az aerodinamikai csomag, és új keréktárcsákat is terveztek, amelyek elöl 19, hátul 20 colos méretben feszülnek az egyedi Pirelli abroncsok. A futómű alapvetően azonos, megmaradt a három állású adaptív lengéscsillapítás, de kényelmesebbre hangolták.
Szintén a hétköznapi használhatóságra utal a kényelmi funkciók gazdag listája: alapfelszerelés lesz az ülések, az ajtók és a műszerfal bőrborítása, a középkonzoli érintőképernyő, a digitális rádió, a műholdas navigációs rendszer és a Bluetooth mobiltelefon kihangosító rendszer.
Puhánynak ennek ellenére nem nevezhető az autó: a középmotoros, hátsókerék-hajtású hajtáslánc konfigurációja és a hétfokozatú váltó nem változott, az 540 lóerős modell 3,5 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebesség 320 km/óra (570S: 3,2 mp, illetve 328 km/óra.)
Az 540C első példányait 2016 elején szállítja ki a vevőkhöz a McLaren.